Pages

Thursday, July 1, 2010

sambungan berjalan kaki

Petang kemarin kan aku ada cakap aku kena balik berjalan, hari ini aku nak cite apa yang terjadi kemarin..sape yang xtau apa yang aku gitau kemarin leh tengok en3 aku terpaksa berjalan kaki.jam menunjukan 5.30 so dengan pantasnye menyimpan barang2 aku untuk pulang ke rumah. disebabkan aku kena berjalan aku ikut jalan shortcut, tempat pertama yang aku kena aku lalui of coz lah umah bigboss aku, lalu kawasan taman dia yang baru siap,...oppsss terpijak lak rumput carpet yang baru tumbuh ngan subur heheh.....sebenarnye aku takut nak lalu c2, bukan pe,sayang kat rumput 2 huhuhu...thah ape2 tol aku kan, ye la takut rumput 2 mati lak kalau aku pijak. kan selalu kat luar taman2 kerajaan selalu tulis jalan pijak rumput.

Tempat kedua Masjid, masa lalu c2 dok beragan kot2 leh dapat terjumpa laki muda yang rajin p masjid, angan2ku ghayalan semata2, mana ada pun aku jumpa kat c2. bigboss aku ada la ari2 sampai petang kat masjid dok mengaji.

Tempat ketiga dewan n pustakaan. selalunye c2 petang budak2 laki suka berkumpul main sepak takro. aku memang bernasib baik xdak sape pun kat c2, kalau x memang segan beb lalu c2.

chekpoint terakhir tempat makcik2 berkumpul, aku dengan leganye nampak hanya ada sorang je tuan umah, yang lain2 xsampai lagi, selamat aku, akhirnye aku sampai umah gak.

Balik umah terus cari timbang, kot2 berat turun masa berjalan tadi, hempeh tol xturun pun, dah le aku xberpeluh langsung, sunguh pelik selalunye aku kuat berpeluh bila panas. sungguh merisaukan. sebelum nie kalau akak aku ajak p joging aku xnak sebab nanti aku berpeluh n xsuka panas. berpeluh 2 baik untuk kesihatan kan??.

0 comments:

Newer Post Older Post Home