Pages

Friday, July 30, 2010

nak buat pe ek ngan daun bawang nie?


Daun bawang

Aku rase pelik sikit arr kat korea diaorang buat pe ngan daun bawang banyak2…kalau kita kat malaysia nie…daun bawang tu bukan leh buat masak sayur pe pun kan…letak dalam cucur ada le ckit2….selebihnye buat hiasan rencah untuk mee, bihun dan lain2 kan…korang tau x orang korea buat pe ngan daun bawang tu??…haha aku tengok masa drama FULL HOUSE dulu tu la….dia tanam banyak…tapi xtau le pulak dia buat makanan pe. 
 daun kucai aku tau le leh buat sayur...tapi apasal kucai yang aku tanam letak baja pun xnak naik gemuk...heran tol semua pokok aku tanam xnak besar dan gemuk...padahal aku letak baja tu...takan le pokok pun tengok orang yg tanam kan...apasal ko ikut aku ek pokok....


1 comments:

Redbloodsnow said...

daun bwg adalah favy sayuran zie taw..hiks

Newer Post Older Post Home