Pages

Wednesday, July 21, 2010

makanan wajib ada di bulan ramadhan

Setiap kali bulan puasa makanan wajib mesti ada buah kurmakan n telur masin, telur masin nie aku makan time sahur, bulan2 lain telur masin xwujud kat umah aku pun hehe.. sahur makan nasi ngan telur masin pun dah ok, makanan lain xjalan sangat pagi2. makan ngan sup sayur pun ok gak.




JOM TENGOK KELEBIHAN BUAH KURMA

Nabi Muhammad SAW bersabda: "

Rumah yang tidak ada kurma di dalamnya, akan
menyebabkan penghuninya kurang sihat".



Nabi Muhammad SAW bersabda: "

Berilah makanan kurma pada wanita yang hamil
sebelum dia melahirkan, sebab yang demikian itu akan 
menyebabkan anaknya menjadi seorang yang tabah dan
bertaqwa (bersih hatinya)".



Abu Abdillah berkata:

"Buah kurma adalah salah satu buah yang berasal dari syurga dan  
 dapat mensirnakan pengaruh sihir".



Abu Abdillah berkata:

"Orang yang memakan 7 buah kurma yang baik sebelum sarapan, 
 maka pada hari itu dia tidak akan tertimpa racun, sihir dan tidak  
  diganggu syaitan".

Imam Ja'far Ash-Shadiq berkata: 

"Barangsiapa memakan 7 buah kurma yang baik, maka
   cacing-cacing yang ada di perutnya akan mati".


 





2 comments:

aNiS tHe BumbleBee said...

akak bulan2 posa nk kena ada ikan pekasam,acar limau,telur masin..baru laju skit nk sahur.kalo tak,tak bermaya ja sehari tu.tihihi!

izyanty collection said...

tol tu, ada makanan cam2 baru laju nk sahur,makanan pedas memg xleh jln pg2...

Newer Post Older Post Home