Pages

Thursday, July 8, 2010

aku suka baca petua n amal

korang perasan tak kat blog aku selalu ada petua2.  macam mak nenek tol aku kan, aku memang suka baca petua2 nie. so bila aku baca petua2 nie semua, aku rasa nak share ngan kawan2 yang rajin masuk blog aku. terima kasih ye kerana sudi melawat blog aku.  sambil tu jangan lupa klik iklan nuffnang heheh. firtime dapat iklan seronok gak, jakun tol kan aku huhuhu..kawan2 tolong le klik kat iklan nuffnang tu ek kalau ia muncul, sekejap iklan tu muncul, sekejap x, aku kurang arif ckit pasal nie semua.


Jom tengok petua pe lak kali nie :


Ulam Pegaga
Bagi anda yang inginkan wajah yang sihat dan berseri. Cubalah petua ini. Ambil beberapa pucuk pegaga dan makan bersama nasi sebagai ulam. Amat berkhasiat untuk kesihatan dan kecantikan.


Menghilangkan Pahit Ulam
  • Rebus ulam bersama daun keduduk. Apabila ulam sudah masak, keluarkan daun keduduk tersebut. Toskan ulam dan hidangkan dengan sambal atau pencecah yang anda gemari.
  • Rendam pucuk mengkudu dengan air dan garam selama beberapa minit. Kemudian bolehlah dimakan bersama nasi atau dibuat kerabu.

0 comments:

Newer Post Older Post Home