Pages

Saturday, August 21, 2010

2 kawan baik yg suka...

Sheila On 7 masih hidup

DALAM pada banyak lambakan band baru muncul di Indonesia, band lama seperti Sheila On 7 atau sinonim dengan panggilan SO7 nampaknya tidak mahu mengalah.

Bulan November nanti, band asal Yogjakarta ini bakal muncul dengan album terbaru mereka. Album tersebut dinilai sebagai satu bukti kewujudan mereka serta penguasaan mereka dalam belantara muzik.

Masih enggan membocorkan judul album baru yang sudah mempunyai lapan buah lagu dengan sebuah single berjudul Hari Bersamanya yang sudah dibuat klip videonya, SO7 optimis, album tersebut akan kembali menjulang naik nama mereka.

"Kita optimis album ini akan sukses. Kita puas dengan beberapa materi yang kita buat. Buat kita yang memainkannya itu segar, ya mudah-mudahan yang mendengarkannya juga merasa segar," kata Duta.
Diakui Duta lagi, album yang telah dibikin sejak Mac lalu memang mahu dipasarkan pada November ini. Namun oleh kerana bulan Ramadan, setiap anggota SO7 memilih untuk menghabiskan waktu lebih banyak dengan keluarga.

Berbicara mengenai lagu Hari Bersamanya yang diciptakan oleh Eross, tak segan Eross memberitahu ia adalah hasil pengalaman peribadinya. Tapi bukan soal kisah cintanya dengan mantan kekasih, Leony, tapi lebih kepada kisah saat masih duduk di bangku sekolah.
Ia bercerita tentang seorang jejaka yang ingin bertemu dengan wanita idamannya, pelajar wanita sekolah itu.



sumber : kosmo

p/s : 2 kawan baik yg suka tu adik aku n kakak aku depa tu memang sekepala arr...minat giler kat mamat Duta tu...tapi kan aku minat atis mana ek masa dulu2...S on 7 nie zaman aku suka menengah lagi depa dah wujud. pelik tol aku xdak pun artis yg aku minat. p sekolah teknik tu jadi skema tol aku heehhe...

0 comments:

Newer Post Older Post Home