Monday, January 24, 2011

ingatkan senang je mengecat....

sebelum nie sangat susah nak jumpa cat purle terang yang aku nak kan, so ari sabtu p cari kedai yang jauh sikit dari rumah, then terus jumpa satu kedai yang ada colour tu, aku terus sambar, awat mahal lak harga dia ek, maybe harga dah naik kot, aritu masa beli cat ICI baru RM 50 je kan, takan le cat buatan m"sia pun mahal gak, aku beli brand colourland je pun, tanpa banyak soal terus terus beli, harga dia RM 81= 5 liter..lagipun aku malas nak surve harga kedai lain tu yang terus beli je. sebelum nie colourland kedai lain tak terang pun.


sangat puas hati lah bila dah mengecat kat bilik aku, warna dia cantik je, shiner2 lagi tu pasal le mahal, aku terbeli cat yang kualiti rupanye dah habis cat baru perasan kat cat tu tulis pe, hahahahah tapi xpe janji cantik. cat minyak dah tentu le cantik bila cat dinding, patut arr kan terang dan cantik je dia punya colour, kalau conteng kat dinding pun just lap ngan kain lembab je comfim hilang cam iklan kat tv tu huhuhu... kalau beli cat biasa leh dapat dlm harga rm 30 je bau dia tak best. yang cat aku beli nie bau dia sangat best..

masa mula2 nak buka bekas cat tu, sangat le susah, mau hangin satu badan kak aku, so bila dia dah begang dia blah camtu je, ok pun berusaha membuka ngan simbah air atas tong tu dulu, then terus leh buka. masa mengecat tu ok je, tak lah susah sangat, just lenguh kepala melayut atas je. akhirnye siap gak setelah dibantu oleh akak aku.

korang rase keja mengecat nie orang laki je ek boleh buat, orang pempuan pun leh buat gak tau huhuhu...tapi kan aku tak nak buat dah pas nie, nak tau tak sebab pe, masa buat tu tak rase sakit pe pun, masa tengah tido sedap2 tiba-tiba badan n tangan rase lenguh2 n sakit sangat..... selamat aku ada losen halia mustajab, terus sapu kat badan n tangan. dua tiga kali gak lah aku bangun sapu losen halia nie...waaaaa rase cam tak mau p keja je pagi tadi...still lenguh2 lagi nie, kat tapak tangan memang sakit sangat lah masa tido tu. keja mengecat nie memang sesuai sangat untuk lelaki, umah aku ner ada lelaki so terpaksa le buat semua sendiri, selalunye akak n adik  aku yang mengecat, aku akan dapat port memasak didapur huhuhu....



 tirai pintu benang yang sama colour lagi tau, kualiti gambar hp aku sangat buruk waktu malam...

p/s : tudung tingkap lum siap jahit lagi, tengok le kalau rajin jahit malam nie, aku buat yang simple2 je

3 comments:

Azlina said...

izyanty...tirai tu bpe harga erk..cantikla...

Unknown said...

mmg penat la mengecat
yong pon xsuka

izyantyPersonalTaste said...

lynn : iz beli kat jhor aritu 2 RM30
kat D.I.Y ada gak, lagi murah, tapi tak dak pilihan yg cantik2
kena tengok tempat gak lah, ada yang jual lagi mahal berganda

alinac : betol2 he3...