Pages

Saturday, August 7, 2010

feri penang...


Kalau datang penang mesti kena naik feri kan, baru best heheeh…trademark penang…kalau naik jabatan pun leh gak. Tapi best naik feri lagi. Aku paling takut naik time hujan, ada angin feri bergoyang, ombak lak kuat
setiap feri nie ada nama, macam2 pulau dia tulis, semua feri tu leh naik je, saje tulis nama pulau je, jangan lak korang betol bendol lak ek tunggu tulis pulau pinang baru nak naik....ada kes cam2 tau heheh kelakar tol..selalunye jadi kat orang luar arr yang datang berjalan2 kat penang...dia leh tunggu feri tulis pulau pinang baru nak naik. semua feri nie p satu tempat je. naik je
feri nie terbahagi kepada dua, yang atas tu untuk penumpang yang berjalan kaki, naik dari seberang perai kena RM 1.20. SEKALI je kena bayar..naik dari pulau xkena bayar dah.
bahagian bawah feri untuk kenderaan,untuk keta n motosikal. motosikal dok kawasan belakang sekali.kalau naik feri kena bayar RM 7.50 Kot, kalau xsilap. n kalau naik jabatan RM 7.
MAI arr jalan2 penang hehehe...


0 comments:

Newer Post Older Post Home