Pages

Thursday, August 5, 2010

ape yang perlu kita buat apabila nak beli tanah ek??


Tip beli tanah
1-      Pastikan lokasi…p tengok sendiri tanah tersebut sebelum buat keputusan untuk beli.



2-      Bila dah puas ati leh le jumpa aku heheh…bincang harga…harga memang dah tetap xleh ubah apa2 pun. Tapi sila berhati2 bila beli dari broker harga diorang dah up k. senang cite cari aku harga terbaik. Seriously memang harga berpatutan…kat orang lain lagi tinggi diaorang jual.



3-      Ada RM10 000 layan arrr heheh bukan duit hantaran kawen ye…deposit tanah.



4-      Bawa fotostat i/c…aku akan buat satu aggrement sementara sebelum dapat 
          aggrement dari lawyer. 



5-      Masa nak p sain surat jual beli tanah dekat pejabat lawyer kena bayar duit guaman RM 460 kepada lawyer.



6-      Apabila tuan tanah pun siap sain….n semua urusan selesai korang akan dapat aggrement dari pejabat lawyer.



7-      Selepas 1 bulan sain anggrement…bayaran bulanan bermula, sila bayar di pejabat bos aku.





p/s : sebelum sain aggrement sila baca dengan teliti dahulu. Rumah boleh dibuat apabila bayaran penuh telah dibuat. Selagi xbayar habis memang xleh buat apa2 kat tanah tu.

sila rujuk sini untuk harga tanah :  TANAH LOT

0 comments:

Newer Post Older Post Home