Wednesday, September 22, 2010

TIME RAYA JE LEH MAKAN nie....??

time raya kalau p umah orang sebelah utara, makanan yang wajib ada mesti ketupat daun palas. umah korang ada tak? umah aku wajib ada walaupun bukan mak aku buat sendiri heheh....tempah kat orang je. dulu2 mak aku buat gak lah sendiri. so disebabkan mak aku dah xnak buat sendiri aku tulis resepi siap2 untuk simpanan masa hadapan huhuhu. korang nak resepi cara buat ketupat daun palas leh rujuk di RESEPIKU

kalau nak ikut ketupat nie aku xberapa makan sangat pun, ada le kot 2 biji aku makan. tu pun sehari satu je. aku cepat mual makan makanan yang berpulut. eh sape2 nak buat open house leh la buat ketupat nie ek. cara nak buat rendang ayam cara mak aku sok lak aku tulis heheh... akak ipar aku orang johor suka makan ketupat palas rupanye. selamat dia ada kalau tak sure xhabis cam tahun2 lepas.

3 comments:

MiaSaidin said...

every year mesti mak buat kt rumah.
tp still tak pandai nak balut ketupat ni!

Myra Jay said...

Ketupat nie bila buat slalu je jadi betina, org dulu2 pndai menengok, katanya bntuk jantan tu yg elok dari betina, padahal bila nk jamu org potong trus xtau jd bntuk pe..hee

izyantyPersonalTaste said...

iz pun xpandai balut gak, jdi ketupat betina. apa kata kita balut pakai daun pisang je, leh jadi cam lemang ape hehehe...