Pages

Wednesday, September 22, 2010

BERJALAN untuk SIHAT sepanjang HAYAT

AHAD  lepas aku baca paper, umah aku paper beli hari ahad je hehehe....jom nak kongsi apa yang aku baca kat migguan malaysia.

raya2 nie banyak le pulak orang dok buat open house kan. makan lak ikut suka hati tak fikir2 dulu. jap apa yang aku dok merapu nie ar..sebenarnye nak gitau korang pasal benda nie lah..



korang tau tak, dengan berjalan 10,000 LANGKAH SETIAP HARI boleh mengurangkan RISIKO PENYAKIT JANTUNG, STROK, HIPERTENSI DAN DIABETES?


7 Petua untuk mencapai 10,000 langkah :

1- Jadikan berjalan sebagai rutin harian
2- Usah peduli apa orang kata - fikirkan berjalan untuk kesihatan anda
3- Berjalan bersama keluarga atau rakan di waktu lapang.
4- Tetapkan matlamat anda
5- Tingkatkan bilangan langkah mengikut kemampuan sehingga mencapai sasaran.
6- Rekodkan kemajuan anda.
7- Setelah anda berjaya menjadikan berjalan sebagai rutin harian, teruskan sebagai aktiviti senaman berjalan pantas.

pesanan ini dibawa oleh Kementerian Kesihatan Malaysia






p/s : jom berjalan ramai2 untuk sihat jangan malu2 nak berjalan kaki k. aku dlm usaha berjalan dalam umah n dlm ofis10,000 setiap hari. korang pun buat gak tau...hehehe ( xnak kena panas hahahah sengal tol kan aku )

2 comments:

armouris said...

info tentang serangan jantung di SIHAT SELALU - Bagaimana Serangan Jantung Terjadi

Siti Shahidatul Asmidar said...

tak malu tapi x larat hihihi..

Newer Post Older Post Home