Pages

Friday, June 4, 2010

KISAH AKU DI JPN \(*.*)/

Pagi ni cuaca gelap macam nak ujan je,baru aku perasan,dok mengadap skrin sangat x perasan lak perubahan kt luar huhuhu.....pandang depan gelap,pandang belakang panas, aku kuar tengok kt luar lak awan hitam betol2 atas pale aku , betol2 nak ujan arr, cepat2 aku selamatkan barang aku kt luar hehe....wahh bestnye ujan dah turun,ujan batu lak 2.  korang pernah dengar tak org naik atas bumbung kutip ujan batu cam ais.aku pun xpasti,cite btol ke x betol ke..........

  Sebenarnye nak cite pasal aku kt JPN, tau ke ape Jabatan Pendaftaran Negara la...bukan kisah aku ngan awan itam la huhuhu....kisahnye aku nak tukar IC baru,xplan pun nak p kemarin,tujuan asal nak p bayar bil kt PBA, aku dengan penuh yakin behenti la depan satu bangunan kerajaan nie,kt situ ada jabatan lain lagi, dalam ingatan aku kt c2 ada pejabat PBA, rasa cam pernah datang dulu tapi dah lama.  aku pun dengan tanpa was2 masuk ke dalam untuk beratur( sebelum 2 kt luar aku xbaca pun nama tempat 2), tengah2 beratur aku pandang le board yang ada kat c2 semua lambang TNB...aku mula confuse eh nie bukan tempat PBA ka, aku  pun tengok lak orang lain yang dok bayar,semua bil leh bayar kat sini, kira ok le lagi,klau aku silap pun bil yang lain2 pun aku leh cover bayar,walau tujuan asal aku nak bayar bil PBA, (kena bayar kt PBA je sebab notis ) kecoh tol la PBA ni kan baru lewat seminggu dah antar notis, kalau bil lain 2 bulan baru antar notis. Sampai kat kaunter aku pun bayar le bil elektrik n telefon je.konon nye nak p gak cr pejabat TNB,tanya guard c2,depa kata tnb tutup awal n aku pun xtau kt ner tempat 2. so depa kata bayar je guna bil asal dulu kt cni,aku pun beratur untuk kali kedua. buang masa tol, tp xpa dok ofice pun bukan ada keja huhuhu............

Dah selesai semua aku pun berjalan p kt tempat parking,eh tiba2 nampak pejabat JPN, memang aku tercari2 pun kat mana sebelum nie,dah nampak depan mata aku pun tray le masuk dalam sorang2. terkial2 le aku kt dalam 2,dok cari orang nak tanya,orang kt dalam 2 mesti pelik tengok aku masa 2.......buat2 baca board le cari maklumat hehhe.....pas 2 baru aku perasan ada kaunter pertanyaan, masa awal2 tadi blur sikit sampai xnampak huhuhu......aku pun p le ke kaunter pertanyaan, tanya camna nak tukar IC baru sebab cip rosak  ,senang je rupanye kena bayar rm10 je & xpayah isi borang pun.so dah alang2 ada c2 buat terus je lah,aku ingat xpayah ambik gambar dah guna je gambar lama,alamak kena ambik gambar lain lak, dah le aku xrancang dari awal nak datang, tudung yang aku pakai xsesuai arr,colur xcukup terang untuk ambik gambar IC..dengan perasaan yang berbelah bahagi aku terpaksa le menukar tudung yang pihak JPN sedian kan..Tudung 2 memaang pelik le dengan muka aku,dah le xleh tukar2 dah pas nie,xsuka nye gambar ic baru aku..hasilnye dapat dilihat selepas sebulan,aku menunggu dengan sedih huhhuhuuuu. orang kat bank le suruh aku tukar baru,ikut aku memang buat xtau je cip rosak pun, Disebab muka aku memang familiar dah kt bank 2,2 pasal depa lepas je ( atas urusan keja ye ).
Seramnye nak tengok gambar dalam ic baru...

0 comments:

Newer Post Older Post Home