Pages

Wednesday, March 23, 2011

salah ke kunci pintu ofis dok sorang2

Sekarang cuaca dah tak menentukan...asalnya sekarang musim kemarau lagi tapi dah tak ikut musim maa...sekarang dah jadi musim hujan, hari-hari hujan kan, sejuk giler dalam ofis sampai nak demam heheh...korang perasan tak kalau sejuk kena air-cond buat keja jadi lembab je kan, nak menaip pun jadi lambat, konon2 cam separuh beku lak he3...



ok meh nak cite pasal tajuk atas nie, ada le jugak 2,3 orang dok tegur aku sebab aku kunci pintu ofis. tadi pun ada orang tegur gak tapi aku malas nak cakap sebab pe, sebabnya suara aku dah separuh hilang, nak cakap pun cam nenek kebayan dah, so aku senyum je lah. apa rasionalnya aku kunci pintu bila dok sorang2 ek...of coz le sebab keselamatan, mana ada orang lain kat ofis, kalau ada tetamu baru aku buka bagi diaorang masuk tu pun kena tahan dulu tanya datang tuk apa hahahha kijam tak aku tahan2 orang utk siasat dulu, perlu ok, sebab aku tak kenal diaorang, lagi satu sekarang kan macam2 kes. baik kita berhati2 lebih baik kan.

ada sesetengah orang je lah yang buat2 hairan tanya soalan camtu, kebanyak  yang selalu berurusan ngan aku dah faham n selalu nasihat aku suh kunci pintu bila dok sorang2, bahaya weh...kadang2 aku terlupa gak, sampai kena marah ngan sorang p.cik yg prihatin nie sebab aku tak kunci pintu. masa awal2 dulu aku tak kunci pun bila dok sorang2.

Tapi sejak kejadian sorang mamat yang pelik masuk ofis aku tanpa urusan, terus aku lock pintu, takut weh... kadang2 kita ner perasan kalau tengah khusuk buat keja tiba2 orang masuk kan. sekarang dok umah pun tak selamat gak, kalau tak kunci pintu kan, apa yang penting kunci pintu anda.


aku p ofis cina yang ramai pekerja pun lock pintu depa cara automatik, orang datang baru depa tekan suiz buka, tengok dok ramai2 pun kena lock gak pintu, bahaya di mana2 ok...just beringat.


5 comments:

Fadzillah Kamarudin said...

betul...
untuk keselamatan kita gak...

tingat dulu masa 1 salesman mat salleh terus naik atas terpa bilik bos...
bos dah terpinga2 dah...
yang kami lagi terkejut...

lepas dia keluar terus bos cakap...
sapa yang tak tutup gate??
kalau dia nak rompak saya...saya cakap saya takdak duit...rompak worker saya...
hampeh tul...

izyanty collection said...

k.Fadzillah :mmg takut kan org msuk tanpa kita sedar..

Myra Jay said...

Betul Iz.. demi keselamatan takde salahnya kunci pintu..
Myra dulu keje tmpt lama kunci gak kalau dok sorang2.. ;)

CT NoArIzAh ArIs said...

Memang patut pintu tu di kunci lbh2lagi anak dara lagilah byk benda yg kena takut... zaman skrg org yg baik dgn kita pun x leh dipercayai sgt oleh itu berhati2 itu perlu.

izyanty collection said...

myra : yup tak salah kunci pintu kan :)

ct : a'ah kan org yg kita kenal pun tak leh percaya zman skrg kan...

Newer Post Older Post Home