Pages

Wednesday, March 2, 2011

aku terjumpa anak jiran ponteng sekolah dekat.....

pagi tadi aku p pejabat pos, then masa balik tadi aku ingat nak singah satu kedai kat citu sat, nak beli barang ofis, tapi malangnye kedai tu tak buka lagi...aku jarang sangatlah lalu area jalan tu, selalu aku guna jalan depan je. masa dok seronok meronda-ronda aku ternampak le kelibat anak jiran aku kuar dari kedai Cyber Cafe, uiksss.. budak nie bukan bangun awal p sekolah ke pagi tadi ek, biasa lah umah kampung leh dengar sebiji2 mak dia dok cakap pagi2 suruh p sekolah. nie mesti kes ponteng sekolah lagi nie kan, dah siap tukar baju biasa lagi, memang sah lah angkut geng ponteng ramai2. budak-budak sekarang nie macam2 kes tol arr kan, suruh p sekolah pun susah kan, yang mak bapak ingat depa p sekolah, padahal dok melayut kat  cyber cafe main game, aku pulak yang sibuk kan,heheheh...zaman sekarang jadi mak bapak sangat mencabar kan, kat kampung kes macam tu, kat bandar cam lain lak.

aku pernah masuk sekali cc tu, masa tu komputer ofis aku rosak, so terpaksa le p cc nak buat keja yang penting, bila aku masuk citu aku lak yang jadi takut, mak aih.. ramai tol budak sekolah yang ponteng dalam tu, aku dok pc yang depan sekali, seram lak aku rase dok dalam tu, thah game apa yang depa dok main pun tak tau le kan, sampai ketagih n tak mau p sekolah.

Perlu ke aku nak gitau pasal anak jiran aku kat mak bapak dia ek, terus terang aku tak kan cakap pun, nanti aku lak yang kena huhhuhu...aku just nak cakap kt mak aku je, cisss sibuk tol kan nak gosip kampung hahahahah... budak2 sekarang menakutkan ooo... kang tak pasal2 aku lak yang kena lak, lagipun dia dah tau pun cikgu pun dah mai cari kt umah, yang mak dia tau dia p sekolah, tapi cikgu kata takmai sekolah dh berminggu2. So sekarang aku tau depa selalu lepak kat cc tu rupanye bila ponteng sekolah.

 yang untungnye tokey kedai CC tu ok, aku tengok dia dok kira duit berlambak2 huhuhuhu...dah le malam2 suka memekak kat umah aku, memang nak kena pelempang tol arr kan budak2 nie kan, ramai pulak kawan2 mai lepak kat sebelah umah aku.



2 comments:

CT NoArIzAh ArIs said...

tokey cc tu klau cina senyum je tgk bangsa kita jadi bodoh x ke sekolah.... bangsa dia jugak yg pndai & kaya raya !!

izyanty collection said...

ct : tokey dia memang cina pun, buka kedai awal dari kedai lain lak tu..yg penuh bdk melayu main game je..

Newer Post Older Post Home