Pages

Thursday, November 10, 2011

nora danish sangat comel bertudung- Tentang dhia

                                 



drama baru dah mula, aku dok layan sebab suka tengok nora danish bertudung comel sangat he3...dulu drama yang dia jadi puteri bunian pun aku layan sebab suka tengok dia bertudung...aku rasa nora danish nie lagi cantik bila bertudung kan...




Sinopsis cerita Tentang Dhia:


Bermula kisah sedih c
inta tiga segi antara Dhia lakonan Nora Danish dan dua orang lelaki yang sangat dicintainya, Raffi (lakonan Irfan Roslan) dan Azmi (lakonan Ako Mustapha). Dhia dicemburui oleh Melly (Izreen Azminda) kerana Dhia menjadi rebutan dua lelaki tersebut.


Dhia seorang gadis kampung yang disukai ramai kerana perwatakan yang ayu, lembut dan cantik. Dhia sudah lama jatuh hati kepada Azmi lakonan Ako seorang  anak kepada Imam di kampung dan bekerja sebagai kerani biasa saja. Manakala Raffi seorang pemuda yang berasal dari keluarga kaya dan berkelulusan dari luar negara menjadi teman rapat Dhia.



Dhia bakal melangsungkan pertunangan dengan Azmi, Raffi sedih , namun tetap redha dengan keputusan Dhia walaupun dia masih mencintai Dhia.



Kisah sedih Dhia bermula apabila Melly cuba memerangkap Raffi  dengan memaksa Raffi menidurinya dalam keadaan mabuk. Melly mengandung tapi Raffi tidak mahu bertanggugjawab. Melly cuba pulak memerangkap Azmi dan akhirnya mereka ditangkap khalwat.



Dhia terkejut dan kecewa amat sangat apabila mengetahui tentang hal itu, lebih lebih lagi majlis pertunangan sudah hampir. Dhia yang jujur dan baik hati sanggup memaafkan Azmi dan mereka bertunang juga akhirnya. Melly tak mengaku kalah dia menyerang Azmi semasa majlis pertunangan dan mahu Azmi bertanggungjawab. Melly berjaya disatukan dengan Azmi tanpa kerelaan Dhia.



Dalam keadaan masih sedih mengenangkan nasibnya ,
Dhia didatangi pula Zikir (lakonan Ady Putra) dalam hidupnya. Zikir seorang arkitek dari Kuala Lumpur.


Perkenalan Zikir dengan Dhia bermula apabila Zikir berkunjung ke kampung Dhia kerana Zikir menziarahi pengebumian  kawan baiknya. Di situlah Zikir jatuh cinta pandang pertama dengan Dhia.
Zikir sebenarnya digilai oleh Rose (lakonan Tasha Shila).


Selepas Dhia kehilangan Azmi dapatkah Zikir merebut hati dan cinta Dhia, adakah cinta Dhia dan Zikir akan terhalang lagi dengan kehadiran Rose pulak? Ok sama sama nantikan drama
Akasia Tentang Dhia , 26 episod di TV3 jam 7 malam.

5 comments:

Myra Jay said...

Memang comel Nora bertudung, suka gak :)


Baca sinopsis citer ni macam best jek :)
Nak kena layan jugaklah :D

Anonymous said...

suasana dlm drama ni mcm sama dgn NUr Kasih pla.. tgk sawah padi je mesti teringat nur dan adam.. hehe

izyantyPersonalTaste said...

myra : jom layan sama2 he3 ady putra pun ada jd lg best kot cite nie..

anon:a'ah kita pun teringatkan nur kasih bila tgok sawah tu...mybe tmpat yg sma kot..

nuyui a.k.a miss YUI said...

almk..xpernh tgk ag..

izyantyPersonalTaste said...

nuyui : tgok le best he3..

Newer Post Older Post Home