Pages

Friday, November 18, 2011

Bakal-bakal pengantin sila amal tips ini

Bunga Mawar





Untuk menaikkan seri muka, bakal pengantin boleh mengamalkan petua memakan kelopak bunga mawar selama 44 hari sebelum tarikh perkahwinan. Dahulukan dengan bacaan selawat ke atas nabi, Fatihah dan ayat Nabi Yusof sebelum memakannya.
* kalau xdak bunga rose minum je air rose he3....
 

TIMUN
http://kimraena.files.wordpress.com/2009/08/cucumber-slices1.jpg




Lekapkan mata dengan hirisan timun selama setengah (1/2) jam. Petua ini juga dapat menghilangkan lebam pada bawah mata serta menghilangkan rasa lesu dan letih. Ia juga berguna untuk menegangkan otot bawah mata.

Lobak





Lobak yang kaya dengan serabut dan vitamin E berfaedah bagi menghilangkan parut dan menaikkan seri muka. Ia turut sesuai untuk meningkatkan kelembapan pada kulit kering. Parutkan lobak dan ratakan pada wajah seperti mask. Biarkan untuk setengah jam.

Tomato
Tomatoes

                                                         


Bagi masalah kulit kurang bermaya, gunakan tomato yang telah diasingkan bahagian dalamnya. Sapukan lendir dan biji di dalamnya pada seluruh wajah, lalu dibiarkan sehingga kering sebelum dibilas

Avocado

                                        


Bagi masalah kulit berminyak dan kandungan zat lemak berlebihan pada pipi serta wajah, anda boleh mencuba buah Avocado yang ditempek isinya pada seluruh wajah. Rawatan ini mampu menghalang tumbuhnya jerawat baru.

p/s : buah ni mahal sayang tol nak letak kat muka huhu
 

Limau Purut




 
                                    
Bagi menghitamkan rambut dan menghilangkan kelemumur, sapukan hirisan limau purut pada rambut di kepala. Limau purut juga juga dapat mencantikkan kuku dengan menyapukan jusnya pada kuku secara kerap

5 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

ehem2..

yg blom kawen leh gak guna kan..hehe..

Myra Jay said...

Ye, Iz pun kena amalkan jugak tau.. :)


Pi tak kenduri Linda esok??

izyantyPersonalTaste said...

nuyui: semua boleh amal nie he3...

myra : nak amal le nie he3...kenduri insyaallah p...sok nak p alor setar dlu,balik klau dan singgah kenduri linda lak

FizaFizz said...

okeh! nnt sy kawen sy akan amalkan! hehehe..nak save entry nihh! hihi :)

izyantyPersonalTaste said...

fiza : slmat beramal he3...

Newer Post Older Post Home