Pages

Friday, December 23, 2011

kad kredit untuk orang yang tak dak duit je?



Sapa setuju ngan pendapat aku? cepat angkat tangan heheheh....uiks mesti ramai yang marah ngan kenyataan aku kan. betol pe kan dengan mengunakan kad kredit menggalakan kita berhutang, padahal berhutang tu tak baik ok. orang yang ada duit guna kat debit je :p. 

walaupun korang cakap korang mampu bayar hujung bulan, setelah tolak hutang..tengok2 duit gaji tak cukup lagi, hutang lagi sebab tu ramai yang muflis pada usia muda, sebab belanja melebihi kemampuan, kadang2 benda tu semua bukan keperluan pun kan just kehendak.

kalau nak guna kad kredit jugak, just guna 1 je, tu pun guna waktu terdesak sangat dan untuk perkara yg betol2 penting. paling bagus jangan ada kat kredit lansung, so senang nak manage kewangan sendiri dan berbelanja ikut kemampuan.

p/s : zaman dah berubah orang tak pakai kad kredit lagi, orang pakai kat debit je he3...setiap masalah pasti ada jalan keluar yang terbaik, sila jauhi kad hutang ini he3...katakan TIDAK...dah cam kempen tak nak merokok lak kan.

3 comments:

Myra Jay said...

Hehee, kekadang rasa cam nak pakai kad kredit, dan kekadang rasa nak kad debit..hehee :)

izyantyPersonalTaste said...

myra : jgn ajar diri guna kad kredit...kad debit xpa dia kena penuh baru leh belanja he3...

Sharinginfoz said...

saya tak setuju walaupun ramai yang pakai sebab nak berhutang, masih ada org pakai bukan untuk berhutang

Newer Post Older Post Home