Tuesday, April 5, 2011

comfim kena denda yang memalukan aku...

Morning semua...nampak lain tak blog aku, aku dah tukar semua benda, nama blog n header, malas nak cita panjang2 kat cini,  lain en3 baru cite napa tukar.

Tiba-tiba je aku dah kembali ke alam sekolah, takmo arr... kena masuk kelas, pakai baju sekolah, kena buat keja sekolah, then kena antar kat cikgu keja umah pagi2.

camna thah pagi tu aku lupa nak bawa datang sekolah buku tu, takutnya dah le cikgu tu garang, setakat kena marah tak pe lagi. tapi yang tak bestnya dia suka denda yang pelik2, malunya dah le aku sorang2 je yang lupa bawa.

tak leh nak bayangkan denda apa yang aku akan dapat.  takpa2 buat2 cam tak dak pe berlaku, cikgu tu tak perasan lagi buku aku tak dak, kalau tak memang dah kena pangil arr kan.

cikgu lain lak masuk ngajar, tapi hati aku tetap risau lorr.... time rehat tiba2 aku dapat hadiah...erkkksss apa kes bagi2 hadiah lak nie. cisss baru nak buka cikgu mariah dah pangil aku, glup...glup...waaa dia dah dapat tau aku tak antar keja umah dia. aku tak leh tengok muka dia dah, takut giler kalau dia kuarkan suara dia....kringggg....loceng dah bunyi.....cepat larikkkkkkkkkk masuk kelas.



opppsss bukan loceng  sekolah bunyi le, tapi jam hp aku yang bunyi...fuhhhh selamat mimpi je. kalau aku kena denda betol2 mau malu nie.

zaman aku sekolah dulu memang cikgu tu suka denda yang pelik2 kat kelas kitaorang, selalunya satu kelas le akan kena, kalau sorang tak leh jawap, semua kena lompat bintang kat luar...malu giler tau budak kelas sebelah tengok, ngan pakai baju sekolah lompat bintang.

kadang2 dia suruh semua berdiri atas meja,bayangkan atas meja ok...bukan atas kerusi...sape leh jawap baru leh duduk, suka ati dia le nak pgil nama sape n nasib le kalau tak leh jawap....

masa ari pertama masuk kelas, kelas kotor tau tak dia suruh kitaorang buat pe, semua orang ambik sekeping kertas then sapu lantai sampai bersih.



tapi memang stail dia ngajar camtu suka bagi denda yang pelik2...so setiap kali kelas dia semua orang akan prepair awal2 study. tak leh jawap je semua lompat bintang. bila dah ramai2 jadi tak malu dah he3...tapi berkesan gak lah cara dia, result untuk subjek dia semua baik.

2 comments:

MR. SYAH said...

aku biasa kena denda jalan itik.. stail..

izyantyPersonalTaste said...

mr.syah :jln2 sorang tak best, rmai2 bru stail heheheh