Pages

Wednesday, June 26, 2013

Bunga-bunga cinta




 Assalammualaikum

hari nie cuaca cam mendung + jerebu...beragin je aku tengok kat luar pokok dok bergoyang. sejuk kemain harinie padahal aku slow air-cond sampai tinggal 30"c sepatutnya jadi panas le kan, tapi pe hal aku mengigil kesejukan tak faham tol, ke aku yg tak sihat sampai nak selsema dok dalam ofis, over tol kan. nak keluar pun malas tapi aku kena buat-buat rajin p bank sebab nampak cam nak hujan, tapi  bila sampai kat bank cuaca bertukar jadi panas terik. Awan gelap telah dibawa lari ke tempat lain lak he3..Rasa cam nak ambik cuti je arinie sakit perut, tapi dah buat janji ngan customer petang nie lak" nampaknya tak leh cuti. Eh dah panjang lak membebel, cam biasa suka membebel panjang2 dlm blog bila bosan hahah...




Sapa kenai bunga nie? aku kenai rupa je nama aku tak taw pun nama pe sebelum nie, bunga cempaka nie sangat wangi. tak taw sejak bila aku obses ngan bunga nie, padahal dah lama aku keja cini. baru sekarang aku perasan tentang kewujudan bunga nie. aku rasa tahun nie baru dia mula berbunga kot.
 pokok bunga cempaka nie ada je kat umah bos aku, bila pagi-pagi aku p umah bos aku, kemain wangi semerbak lagi. kalau p malam-malam comfim takutkan bau wangi camni....mitos-mitos yang aku dengar le kan, depa kata pokok kesukaan pontianak, sampai aku nak tanam kat umah pun mak aku tak bagi, pearhhh pengaruh drama seram di TV 3 banyak sangat huhu..ok aku bukan nak buat cite seram pasal bunga cempaka taw.

 

kalau korang ada pokok bunga cempaka nie, boleh buat duit gak taw...jual kat orang india depa buat sembahyang, ada orang kampung aku jual 1 kumtum 20sen....mestilah dapat berkuntum2 kan daripda biar layu camtu je, jual dapat gak duit kan hahah.

kredit picture to LI NA HERBS

0 comments:

Newer Post Older Post Home