Pages

Thursday, June 23, 2011

sila tukar cadar katil colour kuning bila sakit /demam

morning semua...korang pernah dengar tak terapi warna....aku pernah dengar tapi tak ingat pun fungsi dia hahaha... 2 hari lepas badan aku sakit2, badan panas n sakit tekak. nie mesti sebab cuaca panas masa aku jalan2 kat bukit kayu hitam minggu lepas...badan aku panas sangat masa tu, balik keja aku makan penadol je lah, still tak ok juga, soknya aku beli air cap badak ( air penyejuk badan ) boleh lak pembantu kedai indon tu tanya aku nak berapa ekor badak...hahah kelakar giler aku dengar dia cakap camtu, aku pun cakap 2 ekor huhuhu. malam tu camna thah aku terajin lak nak tukar cadar, aku pun pasang le cadar baru dalam xchat2 biar kasi berpeluh ckitkan...cari punya cari aku pun terambil le cadar colour kuning yang seakan2 oren. ok siap pasang.



gambar ihsan dr wanita.com

disebabkan sakit tegak, nak makan pun susah aku buat bubur nasi, then pesan kat mak aku suh beli sup ayam  kat pasar malam. kalau korang tak sihat aku syorkan korang makan sup ayam panas2 tau, memang berkesan arr baru2 nak mula deman, pastu tukar cadar colour kuning, pastu sebelum tido telan sebiji penadol, sok bangun tido terus lega. kalau tak lega juga sila jumpa doktor ok.


sup ayam ihsan myresipi.com

8 comments:

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

oo..nape kena pasang cadar kuning? sup ayam? wow..terliur dah nie..nyum-nyum..

izyantyPersonalTaste said...

khumaera : sebab kaler kuning leh buat penyakit sembuh, sup ayam lak baik utuk hilang panas badan n leh buat bdan cepat kebah.

Nazz@Purple said...

ye ke cm tu..kalo cm tu hospital sepatutnya guna cadar kuning bukan putih.kan..kan..hehehe

izyantyPersonalTaste said...

nazz : btol2 hopital kna tukar cadar he3..lagipun ada 1 fakta warna kuning leh sembuhkan skit...

Nur Misnan said...

Cuba baca surah Al Fatihah sebanyak
40 kali dalam bekas berisi air
biasa/paip (bukan air masak)
selesai sapukan pada muka, kepala,
dua belah tangan, kako, perut dan
pusat atau sapu seluruh badan..

niatkan dalam hati dgn yakin
insyaAllah dgn izin-Nya...
banyakkan juga minum air masak ya...
get well soon

izyantyPersonalTaste said...

nur : terima kasih, lain kali demam lg leh cuba cara tu :)

Myra Jay said...

Myra pun suka bila rasa nak demam mesti buat sup ayam..
Sedap hirup panas2 :)

izyantyPersonalTaste said...

myra :sedap kan sup ayam makan panas2 time nak demam...time lain tak makan sangat huhuhu

Newer Post Older Post Home