Tuesday, July 10, 2012

REVIEW : Syampo selsun blue



Assalammualaikum.....hari ini aku dengan rajinya nak buat review pasal syampo yg aku pakai, kalau sapa-sapa yang ada masalah kelamumur  n rambut gugur aku cadangkan ampa cari syampo selsun blue. aku memang ada masalah rambut kelamumur tambah2 bila stress makin menjadi2. macam2 dah cuba still tak berkesan. pernah pakai rejoice macam berkesan masalah kelamumur tapi kena selalu pakai. thah camna aku tertarik lak ngan syampo patien sebab cuba yg sepupu aku punya wangi cam best je bau, tapi bila beli sebotol n pakai rambut aku jadi makin teruk lak, sampai rambut gugur banyak, setiap kali sikat penuh rambut je...waaaaa takut tengok rambut cam org sakit je...so tukar balik pakai rejoice, still tak berhasil. rasa malas nak cuba banyak2 syampo lagi, so aku goegle cari syampo yg berkesan, ramai yg review pasal syampo selsun blue nie berkesan.


so bermula lah misi mencari syampo nie kat watson, sekali tengok harga fikir 2, 3 kali gak nak beli, fikir2 balik biar mahal asal berkesan kan. dah le masa p beli tu time tengah sesak ujg2 bulan. sebab dah tak tahan rambut gugur banyak sgt n kelamumur aku ngan berat hati pun beli he3...botol dia kecil cam botol nila je pun dah RM 16.90 nasib beli kat watson kalau kat farmasi RM 19.90. kalau harga cam nie syampo lain leh dapat 1 botol gedabak besar kan mau tahan berbulan2. yg nie cam berapa hari je kan.

aku beli yang penutup colour purple sebab aku suka purple he3... sebenarnya yang tudung colour  purple tu paling best dan berkesan taw. 2 in 1  syampo + conditioner , sekali pakai rambut jadi lembut dan wangi taw, aku tak taw lah orang lain camna, tapi aku sekali pakai masalah aku terus settle, digalakan pakai seminggu 2x. aku try test pakai syampo nie seminggu sekali je,  rambut still lembut je. 


syampo nie ada 3 jenis merah n hijau tu pun berkesan gak tapi banyak yg buat review bau ubat dia sgat kuat n rambut jadi keras. so silalah pilih penutup purple ok. kalau pakai syampo nie sila pastikan jangan pakai barang kemas sebab ada efek kimia disitu. untuk jangka masa panjang tak digalakan pakai syampo nie. tapi aku rasa cam ok kot kalau yg tudung purple tu sebab pakai 2x  seminggu je xdak bau ubat dia yg kuat tu n tak yah syampo selalu.


5 comments:

emarieys said...

betul tu..bagus yang ada masalah kelemumur

Ardini Humaira said...

pes time dni tengok syampu ni... nanti nak g hendap farmasi :)

Qashmere said...

Salam Perkenalan...

First time dengan syampoo ni. Boleh jugak cuba..kadang-kadang gatal2 kepala.

Bestlah blog awak..saya nak follow lah...

Nanti rerajin, jemput datang ke blog saya Queen of The Castle

Wsalam

Myra Jay said...

Owh kalau sesuai dengan kelumumur dan rambut gugur myra pun nak p cari la..

Sedih bila tengok rambut semakin menipis ;(

Unknown said...

Ahh..sy pakai shampoo ney makin trok gugur rmbut.stress nye.da la mahal.beli pek yg double plak.bru pakai 1botol.pye la trok rmbut ney gugur