Pages

Wednesday, February 29, 2012

cengkerek pun kena beli


pernah tengok cengkerek tak? aku sebelum nie tak pernah tengok pun, tapi yg selalu bising2 kat hutan tu benda alah ni le kot kan. aku beli cengkerek nie RM 2 untuk mengail ikan. bukan aku yang nak mengail pun mak n ayah aku suka p mengail petang2 kat bendang, hobi masa lapang le katakan, banyak gak lah dapat ikan puyu tapi kecik2 je pun. Kalau bertuah dapat le ikan keli dan ikan haruan besar. banyak ekor gak lah pernah dapat ikan haruan.  

selalu dapat ikan puyu banyak bila bawa balik umah kitaorang tak makan sangat ikan tu, so buat lah pekasam. buat pekasam pun tak makan gak so bagi lah kat jiran2. Bila dah bagi depa rasa ada pulak yang nak beli, then sekarang dah jual pekasam le pulak he3... mak aku le yang jual. see dari hobi leh dapat duit gak kan. dapat ikan free jual. boleh le buat bacup belanja harian. walaupun tak banyak kan. Rezeki Allah tu luas.Alhamdulilah.

0 comments:

Newer Post Older Post Home