Pages

Wednesday, September 12, 2012

Hati-hati makan dekat luar

Assalammualaikum...
Aku rasa serik dah kut nak makan kat luar, nak taw napa, sebabnya 2, 3 hari lepas keracunan makanan, asyik muntah n cirit birit je, adik aku pun sama.bezanya adik aku awal sehari aku lepas sehari baru sakit. masa cuti sabtu n ahad makan tengahari n malam kat luar je so xtaw makan kat mana yg leh jadi keracunan makanan lak kan. akak aku ok lak. sebelum nie anak buah aku yg baby tu sampai masuk wad sebab makan mee, then minggu  lepas aku pun ada makan mee gak. mungkin disebabkan mee kuning sekarang kurang bersih ke apa, tak taw lah kan jenama apa kedai makan tu guna. yg aku perasan sebelum nie aku xdak masalah setiap kali makan mee, tapi baru2 nie p makan mee kuah terus angin satu badan, mee kuah kat kedai diaorang selalu tak celur dulu kan, mybe disebabkan tu kot kan, selamat aku makan sikit je, rasa semacam ngan mee tu. tapi akak aku makan mee goreng ok je. Buat masa sekarang nak cuba stop makan mee kuning.

Aku dengar ramai gak orang sekeling aku yg keracunan makanan gak, memang musim keracunan makanan ke apa. Apa2 pun makanan yg dimasak kat rumah lebih selamat. Tupasal aku lebih suka makanan yg dimasak kat umah. kalau dah kuar terpaksa gak lah makan luar kan. so pasnie kena hati2 pilih kedai makan.

3 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

msk sndiri insyaALLAH lbh selmt kan kak..

Myra Jay said...

Ari tu makan mee kat rumah myra ok tak..

izyantyPersonalTaste said...

nuyui: a'ah...masak sendiri lebih slmt :)

myra : makan umah myra aritu ok je.

Newer Post Older Post Home