Thursday, August 2, 2012

Rupanya tak best pun solat sorang2 kan.

Assalammualaikum...


Dah nak masuk petengahan ramadan  kan, persiapan korang dah ok ke, aku paling awal bab beli baju raya, sebelum puasa dah beli awal2. malas nak fikir n kelam kabut di bulan puasa. Bila kita dah ready awal2 leh la bagi tumpuan  sepenuhnya dalam bulan ramadan yang setahun hanya sekali je muncul kan.

Aku  nak cakap betapa seronok solat berjemaah di masjid, al-maklumlah p masjid pun time bulan puasa n raya je he3...sangat2 berbeza ok dia punya feeling tu, tahun nie baru aku perasan ke apa, ke sebab suara imam muda tu sedap sangat n bacaan dia berlagu he3 ...Tahun nie ada imam jemputan kat masjid aku dari sekolah pondok, so selalu tukar2 imam. adik aku pun cakap merdu tol suara imam tu, solat pun lebih khusuk je dengar bacaan dia.


p/s : aku pun nak imam sendiri gak lah kat umah, but lum berpeluang lagi nak jadi cam orang lain yang dah ada imam sendiri. 

3 comments:

Myra Jay said...

Masa bulan puasa la kita dituntut mengimarahkan surau dan masjid kan... ;)

Ardini Humaira said...

dni yang sempat berjemaahnya maghrib je dengan asben... isyak dia g masjid... subuh solat masing2 sebab dia sebok nak g koje.. dni sebok kat dapo... zohor asar dia solat kat tmpt keje... hehe.. weekend je lah kalo leh solat jemaah... memang best solat dengan imam sendiri.. pas solat leh salam cium2 :D

Hidayah said...

tempat dayah setiap hari ada tazkirah lepas solat terawih 4 ,
letih nak tunggu..
selalu sampai setengah jam..
(ptt tazkirah pendek 5~10 minit)
jadik....bukan dayah je..
byk lagi makcik2 jiran pun angkat kaki balik awal..

(esok pg nak bgu sahur..keje..)

hehe..