Thursday, August 2, 2012

Buku resepi dah siap

Assalammualaikum.......bila datang bulan puasa aku pun buat2 sibuk cari resepi nak masak untuk berbuka, masak time cuti je lah, ari biasa my mum yg masak he3.. setiap kali nak masak aku akan print out resepi kt tenet, usung bawa balik umah pastu bila nak masak untuk kali ke 2  lak, kertas tu hilang mana thah, cari kat dapur pun xdak, dlm bilik pun xdak gak, nampak tak susah kan, tanpa resepi aku tak reti masak yg best2 hahhaha.
Lepas tu kelam kabut kabut buka labtop lak, buat spoil mood masak je kan.

setelah kejadian itu berlaku aku pun mula terfikir takan nak print lagi, nanti  mesti aku letak merata gak, so dapat  idea print out semua resepi paling mudah n sedap lekat dalam buku, then bila nak masak leh usung buku tu je, semua dah ada kan hahahah. Tajuk bukan main lagi kan cam aku reka resepi je kan, padahal nak gitaw copy resepi dari blog or web orang lain je lah, pastu leh cuba masak resepi yg best2 he3...kalau aku buat buku resepi comfim tak dak orang nak beli, sebab main suka hati je masak apa yg terlintas huhuhu.



kulit buku siap dibalut plastik, comfim kena air tak basah :p


hasil print n tampal hhahahha....tak rajin nak menulis, pemalas tol kan aku. potong kertas pun senget sib baik buku peribadi kui3...

3 comments:

missina said...

wahh,,memg sistematik,,hehe,,kitenye ntah merata letak,,

Myra Jay said...

Myra pun ada plan nak buat buku gak..
selalu dok print ja pastu letak merata ;D

Hidayah said...

pergghh...
walaupun print , kita rajin la tu nak menampal..

kalau dayah nih ha...
jangan harap le..

hehe..

dah print , simpan gitu je..

:)