Pages

Monday, May 6, 2013

Cadangan untuk SPR

Assalammualaikum...

musim pilihanraya dah berlalu...alhamdulilah semuanya berjalan dengan lancar. Aku tahu pengundi sekarang lebih suka kepada pemimpin yang memimpin secara islamik. Mana-mana orang islam akan fikir camtu kan...kalau kita nak camtu tugas pembangkang yang ada kat dalam tu silah cabar kerajaan  mentadbir negara ke arah lebih islamic. Kalau tak jadi pemimpin pun still boleh berdakwah okey, yang penting kualiti bukanya kuantiti :)

masuk kali nie aku dah mengundi 4kali, sepatutnya kali ke 2 disebab ada pilihanraya kecil 2x kawasan aku dulu, so dah jadi banyak kali lah.

aku paling tak suka pilihanraya kali yang ke-13, nak taw kenapa sistem dia mengusahkan.

kali nie kita guna dakwat kekal lah sangat kan, pearhh tak kekal pun ( taw komplen je kan i nie )... cadangan aku lah ,dakwat kekal nie sepatunya lepas habis kita mengundi baru calit, tak pasal2 nak pangkah jadi susah, tangan sebelah takut kena dakwat kang reject lak, dah lama kemain lama beratur, kan rugi kalau undi rosak. kita terpaksa guna sebelah tangan, dah terbiasa buat apa2 mesti nak pegang dua tangan supaya kertas tak lari kan.


Lepas dah habis pangkah kena lipat kertas lak, kena guna sebelah tangan gak, jadi lambat hokey...punya lah dok jaga dakwat cair tu takut kena kertas. Sepatunya SPR masa bagi kat kita kertas undi tu depa kena lipat dua, tapi tahun nie depa langsung tak lipat terus...tak ke terhegeh2 nak lipat kertas guna sebelah tangan.


Pasal isu dakwat kekal yang tak kekal tu, pe hal lah spr nie tak guna inai hena tu je... 5 minit pakai terus kering dan terus menyerap dlm kuku...comfim2 tak leh cuci langsung bila guna inai, tu pun tak fikir. Rata-rata orang yang gigih cuci bersih guna pelbagai kaedah, cayalah korang berusaha gigih. aku tak gigih sangat nak bersihkan, nanti rosak lak kulit tepi kuku aku huhuhu..

Aku tengok ketua spr tu tunjuk dalam tv dia punya dakwat kekal still pekat tak hilang bila cuci ngan benda apa sekali pun. tapi bila sampai kat pengundi pesal aku tengok dakwat murahan je cam tak sama je.bila jari tu basah kena air dakwat dia keluar siap leh kena baju gi....awat tak guna maker pen je comfim tak kuar n comot tangan huhuhu..nie nk kena tunggu kering bagai.

p/s : kita harap lepas nie sistem nie dapat diperbaiki menjadi lebih baik okey..

4 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

yui org tu dah siap lipatkan time bg.. pastu kit pgkg je..

bab cuci mmg kat kulit ilang tp celah kuku idak ilangya..

tak gamak nak sental kuku semata2 nak hilangkan..hahah..

izyantyPersonalTaste said...

nuyui :okey lah spr dh lipatkan...sepatutnya mmg camtu,akak pun tak gamak nak sental kuku nk bersihkan he3..

juicy X said...

betul! depa calit kiri (sbb kanan takut nanti geli nk makan. lupa plk saya ni kidal. kan dah susah nak memangkah.pdn muka pen spr habes comot kena dakwat tangan saya =p

Myra Jay said...

sebab ni mungkin kali pertama guna dakwat kekal, sure akan ada masalah.. Hope lepas ni SPR akan lebih peka isu ni

Newer Post Older Post Home