Monday, March 26, 2018

Pegaga idaman hati

uishh kemain tajuk taw, pegaga idaman hati hahaha...

hai  u all, aku excited giler nak cite pasal pegaga nie bukan lah pasal khasiat dia sangat, setahu aku memang banyak khasiat + awet muda kan. Sebenarnya aku nak cite betapa susahnya aku nak dapat benih pegaga siap google cari orang jual online lah, cari kat nursery kawasan tempat aku lah, kat umah tok, semua tak dak, kedai makan pun tak dak pegaga jenis nie taw. Kiranya dah lama sangat aku nak pegaga nie. Nampak tak betapa obsesnya aku dengan pegaga, dekat pasar malam kedang-kadang ada jugak lah tapi bukan jenis yang aku nak.



Pegaga yang aku nak  gemuk dan nampak berlemak cam atas nie lah, pe benda lah aku dok merapu dok cite spesis pegaga pun tak taw hahaha...sat aku google nama apa nasib jumpa, pegaga kampung @ nyoya.

Mesti hangpa tertanya-tanya kan kat mana aku dapat, sabtu lepas masa nak balik dari Cameron dengan jalan jem teruk tak dak tempat nak singgah nak shopping pokok bunga rose, by the way rasa frust kalau balik tangan kosong sebab awal-awal mai tu aku dah plan nak bawa balik pokok rose... so terpaksa balik ikut Tapah, pastu aku cakap kat adik aku, kalau jumpa tempat jual pokok berhenti, tiba-tiba terus ada depan sikit tu, behenti mengejut hahah.... Allah memang baik kan, baru wish dah dapat ingat memang tak dak harapan nak beli pokok dah he3. selalu bonet penuh tak dapat beli pokok, kali nie bonet kosong nak shopping lak susah.
Sapa tak teruja tengok pokok bunga kat cameron kan, walhal penang pun ada, nak jugak cameron he3...

Masa aku nak keluar kedai, ternampak pokok pegaga apa lagi terus beli lah kan, ya Allah dah lama nak akhirnya dapat jugak, senyum lebar lagi lah kan, sebelum nie tak pernah  pula jumpa pokok pegaga kat cameron rezeki sangat taw  Alhamdulilah he3... sepasu RM 10. Ulam pegaga nie sedap kalau cicah ngan budu. Lepas nie kalau orang penang nak pokok pegaga boleh cari aku he3...aku tengah usaha untuk buat ladang pegaga, aku beragan je huhu...

Kedai yang ada jual nie area hujung-hujung cameron dah nie ikut jalan nak p Tapah belah kiri...kat tempat lain tak dak pulak jaul pokok pegaga nie.




cita-cita nak buat taman rose pulak 


eh cantik pula tengok kaktus camni, dulu tak dak perasaan pun kat kaktus :)

i need terapi untuk membesarkan anak he3...
ok dah habis..






Thank reading :)

No comments: