Pages

Thursday, August 11, 2011

HI GOAT leh bagi hilang lapar dan letih taw

ini bukan iklan jualan just nak kongsi ngan ampa semua je...aku dah mula terjebak ngan benda alah nie pulak, gara2  sabtu lepas balik umah tok aku, mak ndak aku dok cite pasal susu kambing nie...aku pun tertarik gak dengar sebab dia cakap baik untuk kulit dan macam2 lagi lah kebaikanya huhuhu.


so masa sahur aku pun minum le susu kambing nie separuh...kenapa separuh je aku minum ek sebabnya aku tak suka minum air he3..sepatutnya 1peket 1 hari ok... tapi separuh pun efek dia ok je...selepas 3 jam minum perut aku mula memulas2 lak...sakit perut arr dia dok buang toksik dalam badan, sila p toilet ok...then aku dok konfius sorang2, susu nie leh kuruskan badan ke? dah cuak takut kurus :p..maybe boleh kot..tapi yang penting leh buang toksik dalam badan. Lepas tu aku pun dok fikir sorang2 lagi camna nie dah membuang semua nanti lapar arr dah bulan puasa.so aku pun tunggu sampai tengahari tengok respon dia camna...serius aku cakap tak rasa lapar pun, letih pun tak, p terawih pun still ok. rupanya susu kambing nie leh bagi tenaga dan kurangkan rasa lapar.

untuk kulit tu maybe kana tunggu sebulan kot baru nampak hasil...aku pun tak pasti sebabnya aku pantang makan belacan, jerawat cepat je nak naik...sakit ati oooi.. ner tahan tak makan belacan huhuhu..

untuk taw lebih lanjut sila baca bawah ini ok....



SUSU KAMBING:Kepentingannya Dalam Gaya Hidup Anda.
           Selalunya, apabila menyebut susu,kita sering membayangkan susu lembu. Walhal susu kambing lebih tinggi manfaatnya dan khasiat jika dibandingkan dengan susu lembu. Dari segi proses penghadaman, susu kambing lebih mudah dihadamkan kerana molekul lemaknya lebih kecil

Jika dilihat dari khasiatnya, susu kambing tidak kalah dengan susu lembu. Salah satu sebab kurangnya minat untuk mengamalkan minum susu kambing adalah disebabkan tanggapan bahawa ianya boleh menyebabkan darah tinggi dan “panas”. Hakikatnya , susu kambing sebenarnya berfungsi menstabilkan tekanan darah,jantung dan banyak lagi. Tapi berapa peratus kaum muslimin seluruh dunia tahu akan manfaat susu kambing?
 Susu kambing sebenarnya mengandungi kandungan gizi yang lengkap dan baik untuk kesihatan. Ianya tidak mengandungi beta-lactoglobulin iaitu penyebab alahan yang boleh menyebabkan asma,masalah pernafasan,radang telinga,infleksi kulit dan ganguan saluran pencernaan. Susu kambing mempunyai tindak balas alkali yang memberi faedah pada mereka yang mempunyai masalah asid terlalu banyak dalam perut dengan cara menapiskan asid hidroklorik perut dan melindungi membrane mucus di permukaan lapisan perut dari rosak.

Kerana kandungan khasiatnya yang sungguh menakjubkan inilah, HR Marketing dengan bangganya memperkenalkan susu kambing dalam bentuk serbuk, pertama seumpamanya dipasaran. Sungguh mudah di sediakan. Jika junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W. pun mengamalkannya, mengapa tidak kita? Dapatkannya dgn menghubungi kami...Marilah kita hidupkan kembali SUNNAH RASULALLAH dimana Baginda suka minum susu kambing,kambing merupakan binatang yang penuh barakah yg ditinggal2kan orang,saperti satu hadis yg diriwayatkan oleh Abu Ubaidah bin Atoq,Rasulallah SAW bersabda bermaksud"Kambing merupakan binatang yg penuh Barakah yg ditinggal2kan orang" Kita sedia maklum kebanyakan Rasul2 dan Nabi2 semuanya pernah menjadi gembala kambing dan tentu ada Hikmah disebaliknya yang hanya ALLAH SWT sahaja yg Maha Mengetahui.


Kajian yg dijalankan oleh pasukan kajian dibawah Dr.Javier Diaz Castro,Jabatan Fisiologi ,University Granada mendapati susu kambing mempunyai lebih banyak khasiat untuk kesihatan badan jika dibandingkan dengan susu lembu.Antaranya ialah menolong mencegah ferrponic anaemia(kekurangan zat besi),tulang rapuh dan mengcergaskan minda anak2.

Dibandingkan dgn susu lembu,ia mempunyai:-13% lebih kalsium / 25% lebih vitamin B-6 / 27% lebih antioksida selenium / 47% lebih vitamin A / 1.34% lebih potassium / 3.5% lebih niacin.Susu lembu bersifat ASIDIK manakala susu kambing bersifat ALKALI.


NIACIN-adalah nama lain bagi Vitamin B3,yg diperlukan oleh badan kita utk peredaran darah dan kulit yg sehat.Niacin adalah penting dlm menghasilkan tenaga drpd gula(blood sugar) dlm pembuatan lemak.Ia membantu dlm fungsi sistem saraf,dlm metabolisma kabohidrat,lemak dan protien dan dlm pengeluaran asid hidroklorik utk sistem penghadaman.Ia juga terlibat dlm pengeluaran cecair hempedu dan perut yg normal serta sintesis horman pembiakan manusia.Niacin juga merendahkan paras kolestrol dan membaiki peredaran darah.Ia juga membantu dlm penyakit mental saperti schizophrenia.Kekurangan Vitamin B3 boleh menyebabkan keletihan,lemah badan,kulit merekah,bengkak mulut dan lidah,cirit birit,ganguan mental,sakit kepala dan rendah gula dalam darah.


KAJIAN YANG DILAKUKAN MENDAPATI SUSU KAMBING DAPAT MEMBANTU MERAWAT DAN MENCEGAH PENYAKIT-PENYAKIT SAPERTI BERIKUT:-
Gastrik,Sengugut,Hepatitis A,Migrain,Lelah,Ulcer Perut,Masaalah Darah Tinggi,Buah Pinggang,Lemah Tulang,Sakit Kuning,Insomnia dan Penyakit Batuk Kering.


KELEBIHAN DAN KEUNIKAN HiGOAT KELUARAN HR :-
  • Sesuai untuk mereka yang alah kepada susu lembu.
  • Kaya dgn Protin,Enzim,Mineral & Vitamin yg penting untuk kesihatan dan mengcergaskan otak kanak2.
  • Menolong mencegah kanser,gastric,ulser perut,deman kuning,asma,sukar tidur,migraine,masaalah buah pinggang,awet muda dll.
  • Menguatkan sistem imunisasi paru-paru.
  • Menyeimbangkan kandungan gula dalam darah dan kolestrol.
  • Melancarkan perjalanan darah.
  • Menguatkan tulang,otot,sendi dan tisu(kalsiumnya yang tinggi)
  • Pertama dipasaran tempatan berbentuk serbuk(tepung).
  • Terdapat juga berbentuk tablet(khas untuk kanak2)
  • Rasa Enak,Penyediaan yang Mudah dan Segera.
  • Sesuai untuk semua dan tanpa Gula.
  • Tiada bahan Awet,Pewarna dan Bahan Tambahan.
  • Bau yang menyenangkan dan organik.


sumber :http://www.labu2008.com/

0 comments:

Newer Post Older Post Home