Tuesday, January 13, 2015

cara mudah dapatkan order jualan

Assalamualaikum...

Hai u all
harini kita nak share sikit tips
macam mana nak dapatkan jualan tanpa perlu upadate produk kat facebook berulang kali
sebenarnya aku spesis malas nak update berulang kali produk yg sama takut orang bosan n rimas kat facebook...lagipun aku bukan ramai kawan kat facebook personal pun.
kalau kita baru nak berjinak-jinak dengan bisnes.

Perkara pertama pertama yang kita kena buat adalah buat page facebook


Berapa banyak like kat page tu tak penting sangat sebenarnya. kena ada page sebab untuk memudahkan bakal pelanggan kita buat rujukan. Dekat page tu kita just  uplod produk kita n keterangan lengkap untuk orang baca n faham.

Kedua

Buat BLOG




Kena ada blog, Tujuan blog nie untuk review kita punya produk ...maksudnya kita tulis sendiri bukan kita copy paste je 100%. customer sekarang suka google...apa yang kita tulis tu lebih memberi kesan kepada pengguna dan bukannya kita mereka cerita or apa. tulis berdasar benda betol dan u punya pengalaman dan pandangan.

kalau tak pandai tulis or buat blog boleh je minta tolong dari blogger yg ramai follower untuk review dan selalunya diorang akan caj bayaran....tak payah risau kalau blog kita tak ramai follower pun, just buat review dari hati inshaallah ada je rezeki masuk tak putus-putus ;)


masa mula-mula tu memang lah lambat sikit sale kan orang tak kenal lagi, tapi inshaallah kalau servise dan produk kita bagus dengan sendirinya orang akan tolong promote produk kita dan sugguest kat kawan-kawan or saudaramara taw.

dulu aku memang tak percaya sangat dengan blog sendiri boleh buat marketing, tapi bila letak tanah lot dalam blog ramai pulak aku dapat customer yang datang beli sebab baca kat blog aku...ya ampun senang sangat dapat customer rupanya he3...so sejak dari itu aku just review apa yg aku jual je tapi order tak putus2 masuk alhamdulilah, senang sangat kan.

tiba-tiba rasa nak buat servise blog review sebagai  sabagai salah satu medium pemasaran,

kalau nak boleh whatsapp kat no nie ek 019-4204295 or email Izyanty10@gmail.com

sebenarnya ramai je yang tanya camna my produk boleh dapat order seluruh malaysia + oversea....jawapanya google je...carian paling atas adalah melalui blog. kalau ai sugguest diorang buat blog pun, bukan semua orang taw buat n ada masa kan....cara paling senang adalah blog review. dulu mula-mula aku pun ada guna khidmat blog review juga he3..

1 comment:

Myra Jay said...

Ye betul tu Iz.. melalui blog mudahkan carian orang..

Myra pun ada dpt Sales dari luar.. Cust tetap duduk Singapore :D