Pages

Tuesday, May 7, 2013

casing hp cute dan murah






Assalammualaikum...

nampak tak casing hp kita...suka sangat yang penting murah lalala...beli hp baru semata-mata sebab nak guna camera 360 hahaha. aku nak guna camera je pun sebenarnya senang sikit nak tangkap gambar untuk veil n shawl sebab skrin besar dan gambar elok sikit dari hp nokia.

aku jarang guna n usung hp nie.kalau orang lain sibuk whatsapp, line, wechat...aku hampeh tak guna semua tu pun. untuk hp nie aku pakai no baru so kalau cuba nak wechat or watsapp buat tempahan memang tak boleh lah, no utk public aku  pakai hp biasa je.

aku memang suka barang murah, yg cantik.. nanti bila dah bosan leh tukar baru, tak lah membazir huhuhu


nak casing cute dan murah boleh klik sini  New Casing World...bukti saya tak rasis hahaha...:p



Boleh lah layan drama lepas nie




Izzue Islam & Tiz Zaqyah (2)






Assalammualaikum......

Dah stop cakap pasal politik bosan lak aku rasa.apa-apa pun setiap orang ada pendapat masing, walaupun berbeza pendapat dan idealogi jangan sampai putus persaudaraan ok. Benda-benda camni normal  sebelum dan selepas akan ada isu. Dan aku rasa kalau nak buat sesuatu tu kena fikir lebih kreatif dan inovasi sebab rakyat malaysia nie buat p lah apa pun, akan cari fakta, berusaha gigih buat reasearch dan macam lagi lah, dan bila ia diputar belitkan sampai orang tak akan tahu sapa yang betol dan sapa yang salah. Dan setiap orang yang gigih tu ada agenda tersendiri. Baik buruk terpulang lah camna korang fikir. kadang2 kita suarakan pendapat org kata kita nak laga2 kan. just pendapat okey.!!!! itu hak masing-masing. :p

sebagai umat islam aku rasa kekuatan kita adalah doa dan yakin dengan Allah...sila bersihkan hati dan diri sebelum u nak pimpin orang lain. Kadang-kadang Allah tak bagi sekarang mungkin ada sebab dan belum masanya. so kita kena audit diri sendiri dulu baru pandang orang lain.

DAN tak payah nak sindir2 orang yang tak pakai tudung, baik korang Doa diorang  tutup aurat hokey..

Yeahhh boleh layan drama "sebenarnya saya isteri dia"...2 minggu hokey tak dak kat tv semata-mata sebab Pilihanraya....tak sabar nak tengok minggu nie harap2 ada. Saya Taw kerajaan beli TV3 hahahh...


Monday, May 6, 2013

Cadangan untuk SPR

Assalammualaikum...

musim pilihanraya dah berlalu...alhamdulilah semuanya berjalan dengan lancar. Aku tahu pengundi sekarang lebih suka kepada pemimpin yang memimpin secara islamik. Mana-mana orang islam akan fikir camtu kan...kalau kita nak camtu tugas pembangkang yang ada kat dalam tu silah cabar kerajaan  mentadbir negara ke arah lebih islamic. Kalau tak jadi pemimpin pun still boleh berdakwah okey, yang penting kualiti bukanya kuantiti :)

masuk kali nie aku dah mengundi 4kali, sepatutnya kali ke 2 disebab ada pilihanraya kecil 2x kawasan aku dulu, so dah jadi banyak kali lah.

aku paling tak suka pilihanraya kali yang ke-13, nak taw kenapa sistem dia mengusahkan.

kali nie kita guna dakwat kekal lah sangat kan, pearhh tak kekal pun ( taw komplen je kan i nie )... cadangan aku lah ,dakwat kekal nie sepatunya lepas habis kita mengundi baru calit, tak pasal2 nak pangkah jadi susah, tangan sebelah takut kena dakwat kang reject lak, dah lama kemain lama beratur, kan rugi kalau undi rosak. kita terpaksa guna sebelah tangan, dah terbiasa buat apa2 mesti nak pegang dua tangan supaya kertas tak lari kan.


Lepas dah habis pangkah kena lipat kertas lak, kena guna sebelah tangan gak, jadi lambat hokey...punya lah dok jaga dakwat cair tu takut kena kertas. Sepatunya SPR masa bagi kat kita kertas undi tu depa kena lipat dua, tapi tahun nie depa langsung tak lipat terus...tak ke terhegeh2 nak lipat kertas guna sebelah tangan.


Pasal isu dakwat kekal yang tak kekal tu, pe hal lah spr nie tak guna inai hena tu je... 5 minit pakai terus kering dan terus menyerap dlm kuku...comfim2 tak leh cuci langsung bila guna inai, tu pun tak fikir. Rata-rata orang yang gigih cuci bersih guna pelbagai kaedah, cayalah korang berusaha gigih. aku tak gigih sangat nak bersihkan, nanti rosak lak kulit tepi kuku aku huhuhu..

Aku tengok ketua spr tu tunjuk dalam tv dia punya dakwat kekal still pekat tak hilang bila cuci ngan benda apa sekali pun. tapi bila sampai kat pengundi pesal aku tengok dakwat murahan je cam tak sama je.bila jari tu basah kena air dakwat dia keluar siap leh kena baju gi....awat tak guna maker pen je comfim tak kuar n comot tangan huhuhu..nie nk kena tunggu kering bagai.

p/s : kita harap lepas nie sistem nie dapat diperbaiki menjadi lebih baik okey..

Newer Posts Older Posts Home