Tuesday, October 22, 2013

menulis boleh kurangkan sakit jiwa..



shawl from Izyanty Collection...bajet model tangkap gambar tak nak senyum je kan hahah... (iklan jap) cari memang tak jumpa kat pages shawl nie coz kita tak open utk jual.

Assalamualaikum

korang perasan tak kat Malaysia nie banyak orang sakit mental, menurut kajian yang dibuat lah kan, sebab tu macam2 kes sekarang nie. semuanya berpunca dari mental kita iaitu fikiran....terlampau banyak fikir boleh jadi sakit mental tanpa sedar hokey. Selalunya sakit mental nie berpunca dari masalah yg kita hadapi, bila kita ada masalah kita jadi runsing asyik fikir sorang-sorang. so bila kita ada masalah kita jangan pendam sorang2, cari orang yg kita percaya untuk dengar masalah kita, bila ada orang dengar masalah kita, segala tekanan dan bebanan tu akan kurang sikit kan. yang lain2 tu serahkan pada Allah...berdoa dan bergantung dengan pertolongan Allah..

 cari orang yg betol hokey, jgn cari orang yg salah nanti masalah baru lak timbul....kemain serius ayat aku kan. Kalau aku lak aku susah nak percaya kat orang dan susah nak cerita masalah aku kat orang, so aku pilih untuk menulis apa yang aku rasa, aku menulis apa yang aku rasa dalam hati tapi tak semua boleh kongsi dalam blog...so kena tapis dulu...kebanyakan pasal perasaan hati or cinta kita tulis jugak bila ada masalah tapi tak publish pun just tulis jadikan draft je. lepas kita tulis kita rasa satu bebanan hilang dan lega sikit. 
ubat yang terbaik untuk sakit Mental adalah baca Al-Quran.  

kita rasa sakit pala bila fikir banyak sangat, so kita pilih untuk relax dan tenang jangan layan perasaan. 


Jodoh tu sama gak macam ajal kan, sudah ditetapkan bila sampai masa bersedia or tak tetap akan mati.
Jodoh pun sama bila tiba masanya baru akan jadi, walaupun macam mana kita berusaha sekali pun bila Allah kata belum tiba dia tetap tak akan terjadi....Tapi mak kita tak faham...bukan kita memilih pun, Allah yang tentukan semua tu. 


4 comments:

Qashmere said...

Salam sis.

Cantik shawl tu

izyantyPersonalTaste said...

W'salam...tq :)

izyantyPersonalTaste said...
This comment has been removed by the author.
licha said...

salam.. singgah sini ye dear :)