Friday, May 3, 2013

celik hati - Tips sakit hati

Assalammualaikum...





selamat hari jumaat

hari nie kita nak share something yang berguna kepada kita semua, sapa layan rancangan celik hati taw le kot apa yang disampaikan, so kepada yang terlepas jangan risau kita share ngan korang semua ok. kita memang suka layan rancangan camni sambil jahit veil or shawl. Drama korea pun kita layan gak sambil jahit yg peliknya camna kita leh ikut drama tu sambil baca subtitle n jahit...kadang2 kita pun pelik ngan diri sendiri..tengok2 dah siap alhamdulilah..

Rancangan celik hati nie ganti rancangan semanis kurma kat tv 9 jam 9.30malam. kita suka Prof  Dr Muhaya bagi motivasi mengikut cara islam,salah satu rancangan untuk mengubah diri menjadi lebih baik.

Kita rasa semua orang pernah ada perasaan sakit hati, dendam, marah kan...so Prof ada buat demo camna nak hilangkan rasa tu...kebetulan masa prof suruh pegang pen kuat2...ada pen dlm box menjahit kita, kita pun buat lah sama2 dlm demo tu he3..


caranya camni

Pegang sebatang pen kuat-kuat. so korang rasa apa? sakit kan, then lepaskan automatik rasa sakit tu hilang dan lega kan. sama lah cam kita sakit hati n marah n dendam kat orang, kalau kita maafkan orang tu dan lepaskan dari fikiran kita, kita akan hidup lebih bahagia dan gembira. cuba ok good lucky. Kita pun dah cuba...jom audit diri :) tag line Prof Dr Muhaya. korang boleh follow kat FB  dan twitter beliau.