Thursday, March 8, 2012

menulis adalah dari hati kita?

allahheartmd887qmf Gambar Animasi Bergerak : Love + Heart + Cinta : Animated







Assalammualaikum
kalau nak kenal orang tu lebih dekat kita kena baca apa yang dia tulis dan dari c2 kita dapat kenal peribadi dia secara tak langsung betol tak.? bagi aku lah dengan menulis apa yang kita rasa n fikir akan dapat diluahkan. sangat berbeza bila kita bercakap, bila kita bercakap benda yang kita cakap tu adalah spontan dan terlalu mengikut emosi. bila kita menulis kita sempat lagi nak berfikir kan. setiap orang ada 2 watak yang berbeza.luaran lain dalaman lain.

macam aku sendiri kat luar susah tol orang nak dengar aku bercakap, ko tanya 10 patah, maybe aku jawap sepatah je. kat bog je kot aku banyak membebel. kalau cakap telefon pun aku tak reti nak sembang.kalau msg banyak lak aku nak cakap.

pastu kalau orang marah2 aku, malas aku nak balas balik sebab nanti aku marah balik ikut emosi pastu aku gak yg nagis hahahah...rasa cam nak lempang diri sendiri sebab sensetif sangat. tapi sekarang bila ada masalah dah kurang nagis sebab cepat2 ingat Allah, kalau dah tak kuat sangat baru nagis pastu rasa lega sangat.

kat blog aku guna perkataan 'aku' sebab cam cakap dengan diri sendiri. cuba kat luar aku guna perkataan aku bila cakap ngan kawan-kawan or saudara mara mesti orang cakap aku nie kasar giler cakap camtu kan. kat luar aku tak guna perkataan aku..just ngan adik aku je pastu kawan girl 1 negeri utara je leh guna "aku" untuk org yg betul2 rapat je. 

p/s: cuba tengok kat fb ramai yg tulis status yg emosi  bermacam2 kan, semua tu dari hati. so sebab tu aku tak suka tulis apa yg aku rasa kt wall fb, nanti semua orang akan dapat taw apa yang ada dalam hati aku hahah.ada yang boleh dikongsi, dan ada yang tak boleh dikongsi kan. sama lah cam blog jugak.



2 comments:

Hidayah said...

yelah..sebenarnya dengan blog kita rasa dekat dengan kita kan....

izyantyPersonalTaste said...

hidayah : a;ah..sebab kita dapat luahkan perasan dan kenal diri sendiri bila menulis he3