Pages

Thursday, June 23, 2011

sila tukar cadar katil colour kuning bila sakit /demam

morning semua...korang pernah dengar tak terapi warna....aku pernah dengar tapi tak ingat pun fungsi dia hahaha... 2 hari lepas badan aku sakit2, badan panas n sakit tekak. nie mesti sebab cuaca panas masa aku jalan2 kat bukit kayu hitam minggu lepas...badan aku panas sangat masa tu, balik keja aku makan penadol je lah, still tak ok juga, soknya aku beli air cap badak ( air penyejuk badan ) boleh lak pembantu kedai indon tu tanya aku nak berapa ekor badak...hahah kelakar giler aku dengar dia cakap camtu, aku pun cakap 2 ekor huhuhu. malam tu camna thah aku terajin lak nak tukar cadar, aku pun pasang le cadar baru dalam xchat2 biar kasi berpeluh ckitkan...cari punya cari aku pun terambil le cadar colour kuning yang seakan2 oren. ok siap pasang.



gambar ihsan dr wanita.com

disebabkan sakit tegak, nak makan pun susah aku buat bubur nasi, then pesan kat mak aku suh beli sup ayam  kat pasar malam. kalau korang tak sihat aku syorkan korang makan sup ayam panas2 tau, memang berkesan arr baru2 nak mula deman, pastu tukar cadar colour kuning, pastu sebelum tido telan sebiji penadol, sok bangun tido terus lega. kalau tak lega juga sila jumpa doktor ok.


sup ayam ihsan myresipi.com

Monday, June 20, 2011

STANZA CINTA lagi best...drama dr novel jugak


Cite nie semalam rupanya, waaa aku terlepas nak tengok, selamat leh tengok online kan kat tonton.com kan. macam lagi best dari nora elena je nie..ada unsur2 islamik aku suka drama n novel camni ^_^. tambah2 hero dia Aaron aziz. sangat suka tengok nur fathia pakai tudung.


Drama bersiri terbaru, Stanza Cinta akan ditayangkan di TV3 mulai 19 Jun 2011, setiap Ahad jam 9.00 malam,  menggantikan rancangan Mentor.  Drama Stanza Cinta ini  merupakan adaptasi dari sebuah novel karya Nurull Halawati bertajuk Stanza Cinta. Novel ini  digarap hasil pengalaman penulis sendiri.


BARISAN PELAKON UTAMA STANZA CINTA
Aaron Aziz (Irfan Ikmal)
Nur Fathia (Amni Sorfina)
Fizz Fairuzz (Taufiq Imran)

KARAKTER WATAK UTAMA

Amni Sorfina:
Seorang guru agama, gadis lemah lembut dan penyayang, gadis yang tabah,  yang sedaya upaya menjadi insan solehah, tak lari dari dugaan hidup dan dilema.

Irfan Ikmal:
Tunang Amni. Irfan sangat mencintai Amni dengan luhur dan ikhlas, pemuda yang baik, kacak dan kaya raya. Irfan kurang ilmu agama dan agak manja dan tidak pandai berdikari.

Taufik Imran:
Taufik ialah cinta pertama Amni, dia agak alim dan berpengetahuan tinggi dalam ilmu agama.



nie le rupa novel stanza cinta, ok mari cari ramai2 kat kedai buku huhuhhu




Newer Posts Older Posts Home