Thursday, April 14, 2011

semangat untuk masak berkobar-kobar

Harinie satu hari aku online cari resepi memasak makanan yang sedap2. sangat gigih nak masak, tapi kena tunggu hari cuti baru nak masak, aku dah dapat resepi nak buat ayam masak hitam cam kat kedai mamak, makan ngan nasi briani memang sedap arr.sok jumaat kan, nasi briani ada jual kat kedai mamak. sekali makan mau rm6 kat kedai mamak, 


nak cuba buat sendiri lah, leh makan ramai2. yang ramai tu 3 orang je kat umah aku, tu pun sebab akak aku balik bila cuti hujung minggu. erkk..dh terbayang2 nasi briani ngan ayam masak hitam kedai mamak.


p/s : cita2 nak buka restoran sendiri satu hari nanti, tapi tak nak masak, nak jd bos, tapi nak ikut selera sendiri, so sendiri kena masak le kan.

Monday, April 11, 2011

sangat tertarik dengan kisah ini

Tadi masuk ofis 2.30 aku tertarik ngan satu link kat fb, terus klik nak baca, sempat baca separuh ada call masuk tak sempat nak habiskan membaca, tak pe buat keja dulu. bila dh keja cepat2 aku sambung baca balik. sangat kagum bila baca n akan cuba jadi yg terbaik macam tu...insyaallah. masa dulu ada satu drama yang lebih kurang macam cite kat bawah nie tajuk drama tu aku pun wanita, lebih kurang camtu kot tajuk dia,ingat2 lupa he3.



laki n perempuan perlu baca nie.


"Sayang, Abang minta izin untuk nikah sorang lagi," Aliyah yang sedang melipat kain, terdiam seketika.
Mungkin terkedu. Adakah pendengarannya kian kabur lantaran usianya yang kian beranjak.

Adakah dialog tadi hanya dilafazkan di dalam TV, sementelah TV juga dipasang.

Tapi, ahh bukanlah. TV sedang menayangkan iklan Sunsilk, mustahil sudah ada siri baru iklan Sunsilk?

 untuk baca selanjutnya sila KLIK SINI