Friday, September 3, 2010

PERMOHONAN AKU BERJAYA

Yeahhh seronoknye alhamdulilah...akhirnye my bos leh dengar suara hati aku yang aku tulis kat blog hik2...selepas je aku post en NIE terus dia call aku suruh buat CEK. bukan dia baca blog aku pun, dia selalu diatas jalan je, p mana pun aku xtau,  bos duit raya dapat sekali tak ? banyak je projek aku tengah dapat bulan lepas, takan xdak duit raya kot hehehe....

Kelebihan Menghayati Malam Lailatulqadar

Kerana mulianya Lailatulqadar, Rasulullah s.a.w. menganjurkan supaya umatnya bersedia menyambut dan menghayati malam yang berkat itu dengan pelbagai jenis amalan dan ibadah yang diterangkan di antaranya hadis yang diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a.

Maksudnya: "Barangsiapa menghayati malam Lailatulqadar dengan mengerjakan sembahyang dan berbagai jenis ibadat yang lain sedang ia beriman dan mengharapkan rahmat Allah taala nescaya ia diampunkan dosanya yang terdahulu.


Rasulullah s.a.w. sendiri menjadi contoh yang baik yang menghayati malam lailatulqadar terutama 10 malam yang akhir daripada bulan Ramadhan dengan beriktikaf di Masjid mengerjakan pelbagai amal ibadah untuk menyambut malam Lailatulqadar yang mulia.
Ini diterangkan di dalam satu hadis diriwayatkan daripada Aishah r.a. Katanya:


Maksudnya: "Biasanya Rasulullah s.a.w. berusaha dengan bersungguh-sungguh memperbanyakan amal ibadah pada 10 malam yang akhir daripada bulan Ramadhan berbanding dengan masa yang lain."


Dalam hadis yang lain Aishah juga meriwayatkan bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda bersedialah dengan bersungguh-sungguh untuk menemui malam Lailatulqadar pada malam-malam yang ganjil dalam 10 malam yang akhir daripada bulan Ramadhan.


Malam-malam yang ganjil yang tersebut ialah malam 21, 23, 25, 27 & 29 dari bulan Ramadhan. Dalam pada itu terdapat juga beberapa hadis yang menyatakan bahawa malam Lailatulqadar itu pernah ditemui dalam zaman Rasulullah s.a.w. pada malam 21 Ramadhan. Pernah juga ditemui pada malam 23 Ramadhan. Terdapat juga hadis yang mengatakan bahawa baginda Rasulullah s.a.w. menjawab pertanyaan seorang sahabat yang bertanya mengenai masa Lailatulqadar supaya ianya bersedia dan menghayatinya. Baginda menjelaskan malam Lailatulqadar itu adalah malam 27 Ramadhan. 

Dari keterangan-keterangan di atas dapatlah kita membuat kesimpulan bahawa malam Lailatulqadar itu berpindah dari satu tahun ke satu tahun yang lain di dalam lingkungan 10 malam yang akhir dari bulan Ramadhan. Yang pastinya bahawa masa berlakunya malam Lailatulqadar itu tetap dirahsiakan oleh Allah s.w.t. supaya setiap umat Islam menghayati 10 malam yang akhir daripada Ramadhan dengan amal ibadat. Kerana dengan cara itulah sahaja mudah-mudahan akan dapat menemuinya dan dapat pula rahmat yang diharapkan yang akan menjadikan seseorang itu hidup bahagia di dunia mahupun di akhirat.


Doa khusus di Malam Lailatulqadar 

Doa tersebut diterangkan di dalam hadis berikut

1. Hadis yang diriwayatkan daripada Aishah r.a. 

Maksudnya: "Saya pernah bertanya kepada Rasulullah s.a.w. bagimana kiranya saya mengetahui malam Lailatulqadar dengan tepat. Apa yang saya akan doakan pada saat itu. Baginda menjawab berdoalah dengan doa yang berikut"

Maksudnya: "Ya Allah ya Tuhanku sesungguhnya engkau sentiasa memaafkan salah silap hamba lagi suka memaafkan oleh itu maafkanlah salah silapku. 

Terdapat juga beberapa doa yang disarankan oleh para alim ulamak kita melakukannya seperti membaca doa 

Orang yang beribadah pada 10 malam yang tersebut akan mendapat rahmat yang dijanjikan dan telah sabit di dalam hadis-hadis yang sahih bahawa malam Lailatulqadar ujud pada salah satu malam yang 10 itu terutama pada malam 21, 23, 25, 27 dan 29. Orang-orang yang tekun beribadah di dalam masa tersebut untuk menemui malam Lailatulqadar akan mendapat rahmat yang dijanjikan itu samada ia dapat menemui atau tidak dan tidak melihat apa-apa kerana yang penting yang tersebut di dalam hadis sahih riwayat Bukhari dan Muslim ialah:


1. Menghayati malam tersebut dengan beribadah.
 
2. Beriman dengan yakin bahawa malam Lailatulqadar itu adalah benar dan dituntut menghayatinya dengan amal ibadah.
 

3. Amal ibadah itu dikerjakan kerana Allah semata-mata dengan mengharapkan rahmatnya dan keredaannya.

Adalah diharapkan sebelum daripada kita beramal ibadat di malam Lailatulqadar hendaklah kita bertaubat dengan sebenar-benarnya iaitu taubat nasuha dan terus beristiqamah tetap teguh mengerjakan suruhan Allah dan meninggalkan segala larangannya.


Tanda Malam Lailatulqadar 

Para alim ulamak r.h. menyebutkan beberapa tanda atau alamat berhubung dengan malam Lailatulqadar:

- Ada yang berkata orang yang menemui malam Lailatulqadar ia melihat nur yang terang benderang di segenap tempat hingga di segala cerok yang gelap gelita.


- Ada pula yang berkata ia mendengar ucapan salam dan kata-kata yang lain dari Malaikat.


- Ada juga yang berkata ia melihat segala benda termasuk pohon-pohon kayu rebah sujud.
- Ada pula yang berkata doa permohonannya makbul. 


Imam Tabari r.h. memilih kaul yang menegaskan bahawa semuanya itu tidak lazim dan tidak semestinya ia dapat melihatnya kerana tidak disyaratkan melihat sesuatu atau mendengarnya untuk menemui malam Lailatulqadar.

ampa tak mau gaji ka?

Pagi nie baru aku perasan aku lum kira gaji lagi dah 3 aribulan, gaji kitaorang 7 aribulan baru dapat. selalunye mat indon tu dah antar kad gaji kat aku 1 aribulan lagi, pagi nie baru dia antar, aku pun hampir2 lupa pasal gaji hik2...dok baca slogan perserta contest merdeka nak cari pemenang huhuhu.


tapi aku dah minta harinie gaji aku, thah aku dapat ke tak, tak tau le, sengal tol mamat nie dah minggu last nak raya bagi le gaji awal kan sabtu n ahad nie je pun ada masa lagi nak shopping, dia ingat aku tak reti guna duit ke apa, seriusly aku cakap xbest tol dapat bos laki, yang sebaya, pastu tak kawen lagi. cara dia fikir cam lain tau tak. kalau bos yang dah berkeluarga dia lebih faham kita nak guna duit, cara buat bisnes dan   lain2. sebelum2 nie pun camtu gak, dah ko tau gaji 7 aribulan bayar je lah, suka tanya aku soalan camni..yanti nak guna duit ek. of coz le nak guna kan, memang le orang tengok aku cam xguna duit sangat, tapi bulan2 aku kena bagi duit kat mak aku gak, bayar bil, shoping sikit2.


p/s: biar aku je lah ambik alih syarikat nie hik2...

Thursday, September 2, 2010

aku kuat berangan???

selamat petang semua...korang kuat beragan tak...? aku kan kuat beragan...dalam kepala otak aku selalu fikir camni bila dengar n tengok orang keja teruk. aku selalu dok dengar pekerja jiran aku kena marah, cian kat depa then aku selalu berangan camni, kan bagus kalau aku kaya n ada bisnes sendiri leh depa keja ngan aku....cisss berangan nak jadi bos je hehehe...pastu hari nie lak ada sorang mak cik nie lak dok buat keja depan ofis aku, ambik upah cabut paku kat kayu. ciannye aku tengok sepatutnye keja orang lelaki kan, dia ngan suami dia selalu le datang buat keja kat umah big bos aku, tebang pokok le, depa buat keja kampung camtu le laki bini. 

bila la aku leh buat bisnes sendiri n bantu orang lain. aku memang kuat berangan je pun....satu pun tak jalan. aku rasa aku perlukan mentor baru leh jalan, berangan sorang2 memang hampeh... 

surat layang...?

alamak aku terlupa nak buat surat arr...tadi p pejabat pos renew lesen. aku nak buat surat layang untuk pejabat pos, korang percaye tak aku berani buat...tulis surat layang ner orang tau sape yang tulis kan, ingat nak buat 10 keping. biar banyak sikit xlah aku sorang je yang xpuas ati kan heheh...

jom tengok ayat pe aku nak tulis kat pejabat pos kawasan aku..


sila tukar pejabat pos kat tempat yang tidak sesak. sekarang dok betol2 tepi jalan raya yang sibok, separuh nyawa saya nak melintas balik. sekarang dah tambah 3 line lak, waaa begitu menakutkan nak p situ. dah le banyak lori besar dan traler, keta pula banyak, ada trafik light buat bertambah jem je. letak dekat simpang 4 thah apa2 tol. kalau tak nak ubah gak bagi hak francais kat saya huhuhu...leh saya buka kat kawasan yang lebih selamat, modal pihak pejabat pos yang tanggung huhuh. ramai orang complen susah nak pergi pejabat pos.


ok tak buat surat cam2. nie bukan surat formal lagi. baru dok mengarang huhuhu...



dah le setiap bulan kena p pejabat pos, tapi sejak 2 bulan lepas aku bayar bil kat bank je senang. tapi kadang2 kena p pejabat pos gak. baru bercadang nak buat bisnes online, mesti le kena p pejabat pos selalu kan. separuh nyawa tol nak melintas. tadi aku tinggal moto kat seberang jalan je. p bejalan kaki je, tu pun takut giler nak melintas situ, dah le kawasan kemalangan. jalan sempit lak tu.

Wednesday, September 1, 2010

korang dah tukar duit raya?

aku baru balik dari bank je...duit rm1 n rm10 dah habis untuk ditukar.....sepatutnye aku memang xdapat nak tukar pun, tapi disebabkan akak kat bank tu kenal aku, so aku dapat gak tukar...thank's to kak ina. dia kenal mak aku ler heheh...lagipun memang selalu aku dok p bank tu pun. muka tetap kat bank...huhuhu. dapat sampul duit raya banyak...xyah beli..hik2

senarai peserta - CONTEST MERDEKA


 Dekat bawah nie 9 peserta CONTEST MERDEKA. aku lum pilih lagi sape pemenang, hadiah akan dihantar selepas raya. 9 nama peserta  kat bawah nie sila hantar alamat lengkap, untuk penghantaran hadiah. semua orang dapat k.untuk pemenang no 1-3 akan dipilih  oleh aku dan juri khas, sepupu sepapat aku heheh, orang lain nak jadi juri awam pun leh gak. sila komen kat en3 nie...siapa yang layak untuk pemenang 1-3. peserta tak boleh jadi juri awam hhuhuhu.

kat bawah nie aku just letak slogan sahaja yang perlu dipilih, contest nie ada soalan, semua orang jawap betol. kenapa aku letak soalan sekali ek, saja je coz soalan pengetahuan am. untuk slogan nie xkisah nak tulis berapa panjang pun. 

jom pilih slogan yang menarik, yang ada semangat merdeka. tiba2 jadi cikgu BM lak hik2..

PERSERTA PERTAMA




KEDUA : LENGKAPAN SLOGAN

SAYA BERSYUKUR MENJADI ANAK MALAYSIA KERANA NEGARA AMAN, BANGSA BERSATU, KEDAULATAN TERJAGA, MAJU MELANGKAH PENUH KETRAMPILAN.. KEUNGGULAN TERJAMIN DI MATA DUNIA..

PERSERTA KE-2

KEDUA : LENGKAPAN SLOGAN

SAYA BERSYUKUR MENJADI ANAK MALAYSIA KERANA saya tak sanggup nak jadi rakyat Sri Lanka..kekeke... okey, chup! chup! semula eh...
SAYA BERSYUKUR MENJADI ANAK MALAYSIA KERANA malaysia adalah negara yang cukup berdiplomasi.Sebolehnya, Malaysia sangat menolak permusuhan dan pergaduhan.Ini adalah rahsia keamanan negara malaysia selama ini walaupun hidup di dalam berbilang kaum dan agama.Kalau dahulu, saya tidak faham dan tidak pernah terfikir untuk menghargai negara Malaysia, tapi setelah menjadi anak perantau di Sri Lanka, persepsi saya turut berubah. Pemerhatian saya serta bacaan2 saya terhadap sejarah negara Sri Lanka membuatkan saya acapkali berfikir, tiada guna wang ringgit dan kekayaan jika negara berada di dalam peperangan dan permusuhan.Walaupun hanya ada 2 kaum sahaja di negara ini konflik antara kaum berlarutan sehingga 25 tahun lamanya.Kita lihat pula negara yg sedang berperang yang lain, seperti Palestin.Betapa kesakitan akibat peperangan terpaksa dirasai oleh segenap lapisan rakyat dek sengketa dan dendam kesumat yang berlarutan. Dari situ, saya benar benar menghargai betapa indahnya erti kemakmuran sesebuah negara. Malaysia, negara yang cukup kaya dengan segala hasil tanaman, ternakan dan keindahan alam anugerah tuhan. Malaysia negara yang kaya dengan pelbagai jenis makanan enak, sehingga di label sebagai 'syurga makanan dunia.' Malaysia, negara yang kaya dengan pelbagai kebudayaan dan kesenian pelbagai kaum, Malaysia negara yang penuh warna warni keceriaan hidup. Betapa saya sayangkan Malaysia, betapa saya cintakan Malaysia. Negaraku, tanah tumpahnya darahku...



PERSERTA KE-3
KEDUA : LENGKAPKAN SLOGAN
SAYA BERSYUKUR MENJADI ANAK MALAYSIA KERANA setelah 53 tahun merdeka, kita mampu mengekalkan kemakmuran dan identiti Malaysia melalui proses asimilasi antara kaum. dari geografinya alhamdulillah Malaysia masih lagi terhindar dari sebarang malapetaka yang buruk seperti letusan gunung berapi, kemarau teruk, gempa bumi dan sebagainya. aktiviti sosial juga tidak boleh dikesampingkan. kemajmukan dan sikap toleransi antara kaum menjadikan Malaysia antara negara yang unik. walaupun terdapat beberapa pihak yang ultra-kiasu, namun masih belum mampu menggugat keharmonian negara. Jika keutuhan dan ketaatan kepada Perlembagaan dan prinsip-prinsip yang terdapat pada Rukun Negara dapat dipertahankan, maka Malaysia mampu menjadi sebuah negara yang kuat dan Jalur Gemilang akan tetap berkibar. saya juga bersyukur kerana di Malaysia kita masih lagi boleh mengamalkan kepercayaan masing-masing walaupun di negara lain kepercayaan bukan lagi lesen kebersamaan. keindahan alam merupakan aset bagi sesebuah negara dan Malaysia memilikinya. dan selagi Ali, Ah Cheong dan Rajan boleh berbuka puasa bersama, Malaysia kan tetap berjaya


PERSERTA KE-4



SAYA BERSYUKUR MENJADI ANAK MALAYSIA KERANA Malaysia adalah bumi bertuah yang disanjung seluruh pelosok dunia, mengamalkan demokrasi terbuka dan rakyat hidup penuh dengan keharmonian sehingga kini..




  PERSERTA KE-5          
KEDUA : LENGKAPAN SLOGAN SAYA BERSYUKUR MENJADI ANAK MALAYSIA KERANA aman damai dan hidup bagaikan sekeluarga walaupun hanya dialam maya.
PERSERTA KE-6  
KEDUA : LENGKAPAN SLOGAN SAYA BERSYUKUR MENJADI ANAK MALAYSIA KERANA kita semua dapat hidup dengan aman makmur dalam negara yang mempunyai pelbagai bangsa dan etnik. Walaupun terdapat pelbagai bangsa dan etnik, kita semua masih lagi boleh mengamalkan kepercayaan masing-masing tanpa sebarang halangan daripada mana-mana pihak tidak seperti di negara-negara lain di mana warganegaranya disekat daripada mengamalkan kepercayaan mereka secara terbuka hanya disebabkan mereka merupakan golongan minoriti dalam negara tersebut. Sikap saling tolong-menolong, ziarah-menziarahi dan semangat perpaduan yang ditunjukkan oleh masyarakat dalam negara juga membuatkan saya berasa sangat bersyukur menjadi anak Malaysia. Selain itu, saya juga bersyukur menjadi anak Malaysia kerana kepimpinan Malaysia kini tidak memandang sepi suara-suara belia yang terdapat di dalam negara ini. Negara kita Malaysia semakin maju kehadapan sejajar dengan hasrat negara yang ingin menjadi sebuah negara maju menjelang 2020 dan saya juga bersyukur kerana negara kita bebas daripada bencana dan malapetaka besar yang berlaku di negara-negara lain seperti banjir besar, kemarau, kebuluran, letusan gunung berapi dan sebagainya. Saya bangga menjadi anak Malaysia!!.
PERSERTA KE-7

http://kodiangboy.blogspot.com/2010/08/contest-merdeka.( Mr ShAReH)

KEDUA : LENGKAPAN SLOGAN
SAYA BERSYUKUR MENJADI ANAK MALAYSIA KERANA Malaysia terdiri dari berbilang bangsa, aman dan makmur serta mempunyai perpaduan kaum
PERSERTA KE-8
KEDUA : LENGKAPAN SLOGAN     
SAYA BERSYUKUR MENJADI ANAK MALAYSIA KERANA...
Lahirku ke dunia disinari keamanan negara... Membesar diriku bersama rakyat 1MALAYSIA... DEMOKRASI BERPARLIMEN rahsia kesejahteraan semua...  JALUR GEMILANG terus berkibar bangga...
Menambah semangat untuk berjasa... LAGU NEGARAKU berkumandang dimerata...
Satu dunia kini membuka mata...   BUNGA RAYA BUNGA KEBANGSAAN terus kekal berkembang berona warna... Tiada harum tapi masih terserlah impaknya...  Aku masih mampu mengalun irama sang 5 prinsip utama...  KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN yang pertama... KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA yang kedua... KELUHURAN PERLEMBAGAAN yang ketiga... KEDAULATAN UNDANG-UNDANG seterusnya.. KESOPANAN DAN KESUSILAAN mengakhirinya... Ku percaya ini kekuatan MALAYSIA kekal merdeka...    MELAYU, CINA, INDIA dan pelbagai etnik hidup bersama... Gelak tawa tangis duka dikongsi bersama... Indahnya hidup sebagai   ANAK MALAYSIA... Penuh tradisi, penuh warisan, penuh sejarah tersendirinya... Aku ANAK MALAYSIA...Aku ANAK MERDEKA... MERDEKA...MERDEKA...MERDEKA... Laungan keramat tidak dilupa... Kekal dalam sanubari sang hamba... Doaku mengiringi kesejahteraan NEGARAKU MALAYSIA...
PERSERTA KE-9
SAYA BERSYUKUR MENJADI ANAK MALAYSIA KERANA Malaysia memberi nafas yang permai kepada saya sejak saya bermula melihat dunia. Saya sangat bersyukur.
Saya tidak pernah merasai persengketaan tatkala negara dijajah. Saya tidak pernah merasai penderitaan tatkala bangsa dihina.
Namun persengketaan dan penghinaan itulah saya susur dengan mendalami apa itu kemerdekaan.
Dahulu, disini tempat darah pahlawan tumpah mengalir tatkala mencengkam lumat hasad dan dendam meskipun dimesrai penjajah silih berganti. Walau begitu harapan kita tetap utuh, kita bersatu tak kira apa bangsa demi mencapai satu kata.
31 Ogos 1957, Bapa Kemerdekaan kita, Tunku Abdul Rahman Putra Alhaj melaungkan kata Merdeka, menjadi 1 kata keramat yang dinanti disetiap pelusuk anak bumi. Hilanglah sedih bangsa kita. Bermulalah demokrasi murni.
Sekarang 53 tahun sudah berlalu. Bumi kita semakin maju dan maju. Semakin utuh di mercu. Kerana Merdeka ini saya kenal perpaduan. Kerana Merdeka ini saya sanjung kedaulatan. Kerana Merdeka ini saya mensyukuri anugerah Tuhan              
p/s : mesti peserta contest nie tertanya2 apa hadiahnnye kan? korang akan tau setelah dipos....konon2nye misteri arr...tapi hadiah dia xlah seberapa pun. tapi bermanfaat. Terima kasih kepada perserta. nantikan pengemuman pemenang, bila2 masa je. akan diumumkan kemudian.   TINGGALKAN ALAMAT PENUH 9 PERSERTA DI SINI.  

CONTEST MERDEKA DAH TAMAT

selamat pagi semua dan salam merdeka, pagi nie cuaca mendung pagi tadi hujan...untuk pengetahuan semua CONTEST MERDEKA  kat blog aku dah tamat tepat jam 11.59 semalam 31 ogos 2010. by the way semua yang join contest nie dapat hadiah tau. sebab ada 9 0rang je yang join, cayalah korang berani menyahut cabaran CONTEST MERDEKA nie, yang tak sempat join, next time leh cuba lagi. apa2 pun terima kasih coz sudi join.
sekarang nie aku just kena pilih 3 pemenang pertama hingga ke-3. ada sape2 nak tolong aku jadi juri ?
next en3 aku akan post 9 senarai perserta dan slogan. semua slogan menarik, susah tol nak pilih. kena import juri lak heheh...



Monday, August 30, 2010

korang perasan tak?

selamat petang semua...ampa perasan tak apasal blog aku sekarang tak macam dulu lagi, dulu cam lain kan en3 yang aku post...sekarang banyak cite peribadi lak kan...sebenarnye aku dah kurang bagi tumpuan kat blog sekarang...so aku dah malas nak  prepair awal cam dulu. bila ada apa yang terlintas dalam kepala aku, aku tulis je. tambah lak hari cuti ner online dah pun...sungguh buzy...sabtu n ahad lepas sibuk dok mengagih kuih raya...penuh umah aku...so baik cepat2 antar umah orang kan.

SERONOK SHOPING NGAN SEPUPU..

tajuk xleh blah. kak aku baca kecik hati kan hik2...bukan xbest shoping ngan my sister...tapi kan dia stail susah buat keputusan...g serve semua kedai 1 pun dia xbeli...selalu cam2 arr...aku lak yg terbeli heehhehe...aku kalau dah jumpa yg berkenan terus beli. apa yang best bila p shoping ngan sepupu sepapat adalah..bila dah jumpa yang cantik terus jadi beli...ada orang sokong beli cantik kan senang hik2... ngan akak aku mau sepuluh kali dok fikir bila tanya pendapat dia, last2 aku xjadi beli....ngan sepupu aku barang murah n cantik kitaorang akan rembat je, xpayah brand2 ada orang nak tanya ko pakai brand pe, xdak kan janji lawa sudah...orang ingat baju mahal padahal murah je pun. just baju raya je xkisah sangat harga, sebab beli setahun sekali je. tapi tahun nie 2 helai baju raya disponser alhamdulilah...aku just buat baju kurung je.


minggu depan g rembat baju kat bundle my sepupu lak...oppsss terbocor lak rahsia beli baju murah hik2....

rajin lak ek buat....


bentuk love lagi ek budak2 ni buat, siapakah budak2 yang rajin buat conflek madu nie ek...nie budak2 yang dok di perantauan buat kuih raya hehehe...aku terjumpa kat fb adik aku...rajin tol ampa buat conflek madu ek...mesti dia buat ngan kawan2 dia le tu...pandai2 buat hik2....ada peningkatan huhuhu...bawa balik sebalang ek...

aku dah beli baju raya...

dua ari p cari baju raya...kemarin baru dapat cam aku nak...tapi lum lengkap tudung xdapat lagi. aku paling xbest bila dah beli baju raya, orang cakap mahal, tempat lain lagi murah...waaaaaaaaa rugi aarrr aku rase heheheh...xpuas ati tol arrr. jangan komen harga, buat mood aku ilang je huhuhu....cakap le baju tu lawa ke, apa yang patut hik2.... banyak kedai aku g cari, susah tol nak dapat colour biru muda. last2 beli kebaya putih corak biru. satu kedai tu je pun yang aku jumpa. by the way duit yg disponser....so biar ar mahal pun. bukan duit aku hik2...

sempat lagi join contest merdeka....

PERHATIAN SEMUA....


CONTEST MERDEKA KAT BLOG AKU AKAN TAMAT PADA HARI SELASA IAITU ESOK 31 OGOS 2010 TEPAT JAM 11.59mlM. So sape2 yg lum join ada masa lagi untuk join. selamat mencuba. sila klik kat sini untuk meryertai CONTEST MERDEKA. HADIAH MISTERI.
aku mencari 10 Orang pemenang

1-3 pemenang
7 pemenang lagi- saguhati