Friday, November 12, 2010

JOM BUAT PELARIS PERNIAGAAN....

wei laju je ek korang klik ek...nak pelaris perniagaan ek??? ok bagi duit pengeras dulu k...sanggup tak??? aku tolong rekemen tok bomoh nak,..pelaris peniagaan nie bukan guna bomoh k, boleh ke pakai bomoh ek? tapi aku tak lah percaye sangat bab bomoh nie, kalau betol2 ustaz tu boleh le diterima gak kan. aku ada jumpa satu web nie dia ada jual pelaris peniagaan guna kertas bulat yang ditulis ayat Al-quran..dia jual harga rm50 kot satu, tapi kan cam kurafat je kan percaya benda2 camtu kan, kat situ ada tulis untuk melariskan perniagaan letak kertas tu dalam laci duit niaga kita, aku rase benda tu dijaga oleh jin je, ada lak leh buat camtu dah le jual secara online pelaris tu, nak hantar cara pos. korang jangan sibuk2 lak nak beli, silap2 nanti benda tu ada penjaga,


KAT SINI AKU nak bagi TIPS untuk melariskan perniagaan, nie sepupu aku yang gitau dia dapat dari arwah tok wan aku, dulu tok wan aku buka kedai runcit . setiap hari korang baca bismilah 789x , lebih tak pa,  insyaallah rezeki tak putus2. walaupun hari ini kita dapat cikit, tapi sok mana tau dapat lebih kan, yang penting duit xputus lebih baik dari tak dapat langsung kan.
dulu aku rasa cam susah gak lak nak baca sebanyak tu kan, masa tu xbuat bisnes pe pun lagi, so tak amal le sangat zikir bismilah nie. tapi sejak aku buat bisnes kecil-kecilan  sendiri nie, memang le aku nak usaha betol2. so aku baca le slp solat, sebenarnye sat je pun zikir nie. alhamdulilah rezeki kita takan putus, tapi kadang2 aku terlupa gak nak zikir, tolong ingatkan aku ek kalau aku terlupa.

apa yang penting dalam perniagaan adalah USAHA, DOA DAN TAWAKAL, terima kasih buat sepupu aku yang banyak bagi tips dan motivasi. dia cakap bila kita rase down dalam bisnes cepat2 baca buku motivasi k.

pada mulanye aku rase susah nak mulakan bisnes kecil-kecilan, ada ke orang nak beli apa yang kita jual, nak tanya orang pun malu tau, aku dah stail pemalu sikit, ada gak lah minta tolong kawan2 tolong jual kan, ada yang positif ada yang tak. so aku xleh paksa kan walaupun aku nak bagi komisen kat depa. sebenarnye Allah tu maha mengasihi dan maha berkuasa kan, dia buka jalan untuk kita kalau kita berusaha dan tawakal. Alhamdulilah bisnes kecil-kecilan aku berjalan ngan lancar secara  online dan offline. tapi aku tak lah kaya n berjaya lagi pun, aku just tawakal je buat bisnes nie. just keja sampingan je. untung sabut timbul le. one day mana tau leh berjaya cam orang yang dah berjaya kan..insyaallah. kita perlukan langkah yang pertama untuk menuju ke langkah yang lebih jauh...kalau tak mula langsung mana nak sampai kemana-mana pun kan?

so korang jangan risau, walaupun kita telah usaha tapi still tak nampak jalan, sebenarnye Allah dah buka peluang yang lebih besar lagi buat kita, yang penting jangan putus asa. akhir kata anda buat anda dapat heheh...pinjam sat ayat ustazah norbakyah...tol ke ek aku eja camni.

p/s: aku tak layak nak bagi tips kat atas nie pun kan, bukan berjaya lagi pun, tapi orang yang kasi tips nie kat aku, so kita sama2 share le ek, sape yang buat dia le yang dpat, sape tak buat tak dapat  le kan.

2 comments:

sabree hussin said...

sabda nabi.. bacalah surah al-waqiah nescaya akan terlepas dari kefakiran.
try la amalkan

izyantyPersonalTaste said...

sabree : thank's...insyaallah sy amalkan