Wednesday, August 25, 2010

JOM MAKAN STIM BOT ALA JEPUN...

Stim bot soba o-Shima




KEBIASAANNYA kita menikmati sup stim bot perisa ayam ataupun tom yam ketika menikmati juadah berbuka puasa.
Apa kata, pada bulan Ramadan kali ini kita berubah selera dengan mencuba stim bot yang menggunakan sup soba di Restoran Jepun O-Shima, Seksyen 26, Shah Alam, Selangor.

Pemilik restoran, Nor Ashraf Abd. Wahab berkata, sempena bulan Ramadan ini restoran tersebut menawarkan menu berlainan iaitu stim bot dengan tiga perisa pilihan iaitu ayam, tom yam dan soba.
“Pelanggan-pelanggan dikenakan bayaran RM15 sahaja. Pada harga itu juga mereka juga mendapat nasi goreng, air sirap bandung dan buah kurma.

“Pelanggan-pelanggan juga boleh memilih pelbagai bahan-bahan seperti bebola ikan, sotong, udang, ayam, stik ikan dan sayur-sayuran untuk dimasukkan ke dalam sup stim bot berkenaan,” katanya ketika ditemui Kosmo!.

Nor Ashraf menambah, kelainan sup soba adalah ia menggunakan pati ikan bonito yang menjadikannya lebih lazat. Selain itu, bahan-bahan stim bot dan air bandung juga boleh ditambah pada bila-bila masa tanpa dikenakan bayaran tambahan.

Selain set stim bot, pelanggan-pelanggan juga boleh mencuba pelbagai jenis menu hidangan masakan Jepun seperti gekikara ramen, shokado bento, okonomiyaki dan macam-macam lagi.
“Set okonomiyaki agak berlainan sedikit kerana para pelanggan boleh memasak sendiri dengan memilih tiga bahan iaitu makanan laut, daging ataupun ayam.

“Kita juga ada menyediakan pelbagai menu masakan ala Thai sekiranya masakan Jepun tidak menepati cita rasa mereka,” ujar

No comments: