Wednesday, August 25, 2010

BELI KUNCI MOTO KAT PASAR MALAM....

Curi motosikal dalam 5 saat


AZIZ menunjukkan kunci yang telah diubahsuai oleh Geng Black bagi mencuri motosikal di Ibu Pejabat Polis Daerah Johor Bahru Selatan semalam.


JOHOR BAHRU - Hanya dengan menggunakan kunci yang diubahsuai, kumpulan penjenayah dikenali Geng Black dikatakan mampu mencuri sebuah motosikal dalam tempoh tidak sampai lima saat.

Menjadikan motosikal jenis Yamaha LC sebagai sasaran, geng itu menggunakan kunci tersebut untuk menghidupkan motosikal mangsa, selain dikatakan turut berupaya membuka pelbagai alat keselamatan tambahan yang dipasang pada motosikal.

Difahamkan, kunci terbabit yang mudah diperoleh di pasar-pasar malam dengan harga RM6 diubahsuai termasuk dengan menajamkan penghujung kunci bagi memudahkan mereka melakukan aktiviti jenayah.

Geng yang aktif sejak awal tahun ini bagaimanapun tumpas apabila lapan lelaki termasuk ketuanya dikenali sebagai Black dicekup dalam lima serbuan berasingan selama lima hari berturut-turut sehingga Ahad lalu.

Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan, Asisten Komisioner Zainuddin Yaacob berkata, kesemua suspek yang berusia antara 17 hingga 40 tahun itu disyaki menjadikan motosikal yang diletak di pusat beli-belah dan pasar malam sebagai sasaran.

"Hasil siasatan mendapati geng terbabit akan bertindak memadamkan nombor casis serta mengubahsuai motosikal yang dicuri bagi mengaburi mata pihak berkuasa," katanya kepada pemberita di sini semalam.

1 comment:

MiaSaidin said...

uiii.. takutnye den..
alahai motor ku..