Wednesday, July 7, 2010

SMS RM 0.50 UNTUK GAZA


Rasenye aku lum terlambat untuk buat kempen sms untuk GAZA.  ari2 kan dah ramai orang buat n ari nie aku baru aku buat, aku  baca dr blog en ben. memandang gaza memerlukan bantuan sepanjang masa so aku buat le en3 untuk mengigati balik pasal sms rm 0.50. lagipun  ngan cara sms nie lagi mudah n semua orang mampu termasuk le pelajar2 ipt kan. duit ptptn dah masuk n gaji pun dah dapat kan. so sekarang mesti kredit hp penuh kan. mari le kita sama2 menghulurkan bantuan yang xseberapa nie.
 kalau suruh p berperang memang xmampu pun.

Rakyat Malaysia boleh menghantar SMS  “GAZA” kepada 32928 dengan tujuan mengumpul seberapa banyak SMS yang boleh sebagai tanda sokongan rakyat Malaysia. Setiap SMS akan dicaj pada kadar nominal RM0.50. Semua kutipan daripada SMS tersebut (selain caj perkhidmatan TELCO yang dikenakan) akan turut didermakan dan dihantar ke Gaza menerusi Kementerian Luar Negeri.

Beliau berkata kutipan daripada setiap SMS yang berharga 50 sen buat kempen anjuran Aman Malaysia itu akan didermakan kepada penduduk Gaza yang disalurkan menerusi Kementerian Luar.

Khairy berkata kempen SMS itu juga bagi menggambarkan sokongan kepada keamanan selain mengecam tindakan tidak berperikemanusiaan regim Zionis menyerang Mavi Marmara yang membawa bantuan kemanusian bagi penduduk Gaza.

1 comment:

Redbloodsnow said...

haaa murni amal jariah nih :)