Tuesday, July 6, 2010

SELURUH PENANG CUTI SOK


 Best tol sok cuti, mesti ramai yang xtau nie, termasuklah bos aku. tapi aku dah gitau kat dia yang sok cuti umum. dia mesti dok cari dalam kalender cuti apa heheheh... memang takkan jumpanye dalam kalender, coz baru je di umumkan bulan lepas, nasib aku dengar radio time tu, kalau x aku pun xtau gak. dah le aku keja sorang2 kat office ner ada kawan sekerja nak cakap kan. depa yang keja kat site lagi xtau ape2. pasal aku je leh cuti ikut kerajaan. depa leh cuti ari ahad je. syarikat swasta selalu xdapat cuti umum, contoh tempat keja akak aku comfim xdapat cuti hehehhe...

kenape cuti umum sok ek sebabnye Hari Ulang Tahun Pengisytiharaan Tapak Warisan Dunia (George Town)

jom baca info

Kita sangat berbangga dengan pengiktifaran George Town sebagai Tapak Warisan Dunia yang telah diumumkan oleh UNESCO pada 7 Julai yang lalu. Pada 25 hingga 27 Julai 2008 yang lalu kita telah meraikan kejayaan tersebut dengan mengadakan sambutan pengistyiharaan tersebut. Pengiktifaran ini merupakan kejayaan atas usaha dan komitmen semua pihak agensi-agensi kerajaan, NGO warisan, profesional, akademik yang berkaitan dengan warisan dan penduduk George Town umumnya.


nie buktinye kat bawah tu kenape penang dapat cuti hehehhe... eh 10 julai pun cuti umum gak,  xpeduli sangat sebab ari sabtu memang aku dah cuti pun huhu. baru aku teringat aku dah siap2 iron baju utk 5 ari, terlupa lak yg keja 4 ari je minggu nie. xpe2 simpan utk nekweek lak.






2.  HARI KELEPASAN AM (NEGERI) PULAU PINANG 2010 TARIKH HARI
Tahun Baru 2010 1 Januari Jumaat
Hari Thaipusam  30 Januari Sabtu
Hari Ulang Tahun Pengisytiharaan Tapak Warisan Dunia 7 Julai Rabu
Hari Jadi Tuan Yang Terutama Yang di-Pertua Negeri Pulau Pinang 10 Julai Sabtu
Hari Nuzul Al-Quran 27 Ogos Jumaat

1 comment:

hanis aleeya aka gadis sepi said...

terima kasih. baru tau. so esok my bro cuti bole la ganggu dia.. wakaka...